نیوز سیتی!
21 اردیبهشت 1403 - 10:11

آغاز انتخابات در کرمانشاه/ فعالیت ۶۴۵ صندوق

استاندار کرمانشاه، گفت: ۶۴۵ صندوق اخذ رأی برای این دوره از انتخابات شهرستان کرمانشاه در نظر گرفته شده است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرمانشاه، محمدطیب صحرایی امروز در ستاد انتخاباتی در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه در این دوره از انتخابات 10 هزار نفر به عنوان عوامل اجرایی فعالیت دارند، اظهار داشت: با هر چهار نامزد این دوره گفت‌وگوی فردی و جلسه مشترک جمعی برگزار شده و براساس نظرات افراد و شورای مشورتی استان و وزارت کشور اصلاحات و تغییراتی در این دوره انجام شده است.

وی با اشاره به اعمال تغییراتی در شکل برگزاری انتخابات و افراد و عوامل اجرایی، عنوان کرد: این تغییر آرایش برای پاسخگویی مناسب به حساسیت‌های این دوره و اطمینان بخشی بیش از پیش به تمام افراد است.

صحرایی با بیان اینکه در این دوره از انتخابات همچون دوره قبل 645 صندوق در نظر گرفته شده است، گفت: براساس مجموعه اقداماتی که تاکنون انجام شده و در نظر گرفتن ملاحظات و احتمالات برای برگزاری انتخابات و صندوق‌ها دغدغه‌ای وجود ندارد.

استاندار کرمانشاه، افزود: امکان رصد لحظه به لحظه تمام شعب وجود دارد و تاکنون هیچ مشکلی در کیفیت و کمیت صندوق‌ها و دستگاه‌ها وجود نداشته است. 

وی بیان کرد: دولت و کارگزاران آن هیچ کاندیدایی را در انتخابات ندارند و ما مجری فعال بی‌طرف خواهیم بود و آرای مردم برای ما محترم است و با تمام وجود از آن صیانت خواهیم کرد.

علی شعبانی، رئیس ستاد انتخابات استان کرمانشاه نیز اظهار داشت: در این دوره تنها کسانی واجد شرایط رأی دادن هستند که یا در دور اول در شهرستان کرمانشاه رأی داده باشند یا در هیچ نقطه‌ای از کشور رأی نداده باشند.

وی با بیان اینکه دو نوع سیستم در شعب اخذ رأی وجود دارد، عنوان کرد: سیستم احراز هویت که آنلاین است و سیستم دوم صندوق‌های الکترونیکی اخذ رأی است که آفلاین هستند و به هیچ شبکه‌ای متصل نیستند.

رئیس ستاد انتخابات استان کرمانشاه، گفت: ما در جریان تعداد آرای صندوق رأی نیستیم و بعد از اتمام رأی‌گیری آرا به صورت مکانیزه و بدون دخالت دست و با امنیت بالا به سیستم منتقل و بعد از تجمیع و تأیید هیئت نظارت اعلام می‌شود.

شعبانی بیان کرد: برای تمام شعب سیار و ثابت و روستایی حداقل دو صندوق و حداکثر 6 صندوق الکترونیکی پیش‌بینی شده است و به هیچ عنوان مشکلی ایجاد نمی‌شود.

وی گفت: مدارک مورد نیاز برای این دوره از انتخابات شناسنامه، گواهینامه، گذرنامه، کارت ملی و کارت پایان خدمت است که روی سیستم قرار می‌‌گیرد و سیستم نیز به ثبت احوال متصل است.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم
شناسه خبر: 1711809

مهمترین اخبار ایران و جهان: