نیوز سیتی!
20 اردیبهشت 1403 - 17:41

مرکز بزرگ جراحی قلب در شهرری راه‌اندازی می‌شود

رئیس بیمارستان شهدای هفتم تیر گفت: از شهرری تا قم مرکز جراحی قلب وجود ندارد لذا بر اساس نیازسنجی، احداث این مرکز که یکی از مراکز بزرگ جراحی کشور محسوب می‌شود، در بیمارستان فیروزآبادی شروع شده و در حدود ۲۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ری، عبدالهادی دانشی در «کنگره ری و گفتمان سلامت» با عنوان «اولین برنامه علمی تازه‌های پزشکی نوین» که ظهر امروز در سالن اجتماعات این بیمارستان برگزار شد، اظهار داشت: شهرری محل تولد زکریای رازی پزشک و فیلسوف قرن سوم هجری قمری بوده و سال‌ها این شهرستان قطب علم بوده اما در حال حاضر از نظر بهداشتی، درمانی و علمی مظلوم واقع شده است و باید این فرهنگ بازسازی شود.

وی با اشاره به اینکه مدیریت درمان در شهرستان ری یکپارچه نیست، گفت: بیمارستان‌های شهدای هفتم تیر و فیروزآبادی زیرنظر دانشگاه علوم پزشکی ایران و مرکز بهداشت و درمان شهرستان زیر نظر دانشگاه علوم پزشکی تهران است است.

رئیس بیمارستان شهدای هفتم تیر تصریح کرد: مدیریت درمان شهرستان باید یکپارچه شود که در این خصوص پیگیری‌های لازم انجام شده و دانشگاه‌های علوم پزشکی و وزارت بهداشت و وزارت کشور نیز موافق مدیریت یکپارچه هستند.

دانشی در ادامه به کمبود پرستار اشاره کرد و افزود: در این بیمارستان پزشک متخصص و فوق تخصص به تعداد کافی حضور دارند اما تعداد پرستاران کافی نیست و علتش این است که در سال‌های گذشته به وضعیت پرستاری کمتر توجه شده است و برای همین منظور میزان کارانه پرستاران را در این بیمارستان افزایش دادیم و وزارت بهداشت نیز برنامه‌هایی برای افزایش نیرو دارد.

وی با اشاره به برخی اقدامات انجام شده در بیمارستان، بیان کرد: با همکاری شهرداری منطقه 20 تهران قرار است به زودی پل هوایی از ایستگاه مترو شهرری به بیمارستان شهدای هفتم تیر نصب شود همچنین از ایستگاه تبادلی مترو و راه آهن نیز زیرگذر به بیمارستان برای عبور آمبولانس و شهروندان احداث خواهد شد.

دانشی در رابطه با احداث مرکز جراحی قلب در شهرری گفت: با توجه به اینکه بیمارستان فیروزآبادی حدود 45 تخت سی.سی.یو در بخش قلب دارد، دارای آنژیوگرافی پیشرفته است و اساتید قلب در این بیمارستان حضور دارند، مرکز جراحی قلب در این بیمارستان احداث می‌شود.

رئیس بیمارستان شهدای هفتم تیر در پایان خاطرنشان کرد: از شهرری تا قم چنین مرکزی وجود ندارد و لذا بر اساس نیازسنجی، احداث این مرکز جراحی قلب که یکی از مراکز بزرگ جراحی کشور محسوب می‌شود، در بیمارستان فیروزآبادی شروع شده و در حدود 20 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم
شناسه خبر: 1711597

مهمترین اخبار ایران و جهان: