نیوز سیتی!
20 اردیبهشت 1403 - 21:18

گرامیداشت ۶۰ شهید دژکرد اقلید برگزار شد

طی مراسمی و با حضور مسئولان استانی و شهرستانی نخستین یادواره شهدای دژکرد اقلید برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شیراز، سرهنگ پاسدار غلامرضا شرفی دبیر برگزاری یادواره شهدای شهرستان دژکرد با اشاره به برگزاری دومین اجلاسیه امیران، سرداران و 15هزار شهید فارس در آبان‌‌ماه سال جاری، اظهارداشت: برای اولین بار یادواره شهدای شهر قهرمان پرور دژکرد در هفته شیراز و در شهر شیراز برگزار شد.

وی با بیان اینکه این یادواره، سی و چهارمین یادواره شهدای این شهر است، تصریح کرد: سوم خردادماه هم طبق روال هرساله، این یادواره در شهر دژکرد برگزار می‌شود.

سرهنگ شرفی گفت: هدف از برگزاری این یادواره در شهر شیراز، معرفی شهر دژکرد به عنوان "شهر ایثار و شهادت" است، چراکه در دوران هشت سال دفاع مقدس، 57 درصد از واجدین شرایط دفاع، یعنی 4 برابر میانگین کشور، به جبهه اعزام شدند.

دبیر برگزاری یادواره شهدای دژکرد تاکید کرد: 600 نفر از این شهر به جبهه‌های حق علیه باطل اعزام شدند که از این تعداد، 60 شهید تقدیم شد.

وی با اشاره به حضور همیشه در صحنه مردم دژکرد در همه صحنه‌هایی که انقلاب نیاز داشته، ادامه داد: برگزاری این یادواره در شهر شیراز، زمینه معرفی این شهر را فراهم می‌کند.

سردار ظهراب قنبری، فرمانده لشکر 19 فجر هم در حاشیه برگزاری این یادواره گفت: زنده نگه داشتن یاد شهدا، خود، جهاد است و حاصل این جهاد را در سراسر دنیا با بیداری اسلامی و خروش دانشجویان در اروپا و آمریکا مشاهده می‌کنیم.

وی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر توقف‌ناپذیر و عدم برگشت خون شهداء، تصریح کرد: امیدواریم که خدا توفیق دهد تا در راه شهدا ثابت قدم باشیم.

سردار محمدنبی رودکی هم با اشاره به حضور رزمندگان اقلید در گردان‌های امام حسن(ع)، کوثر، و گردان حضرت فاطمه زهرا(س)، اظهار داشت: امروز این شهدا، مدافع اقتدار کشور قرار گرفتند و دشمن را ناامید کردند.

وی تاکید کرد: اقتدار جمهوری اسلامی به برکت خون این شهداست و گسترش جبهه مقاومت و مقاومت و اتکا به نفس ملت ایران، محصول ایثارگری این شهداست.

حبیب‌الله خاکی‌نهاد، از فرماندهان ارتش جمهوری اسلامی ایران در استان فارس هم گفت: پوشیدن لباس حفاظت از خون شهدا، افتخار من است، و راه شهدا همیشه باید زنده نگه داشته شود.

انتهای پیام/424/.

 

منبع: تسنیم
شناسه خبر: 1711653

مهمترین اخبار ایران و جهان: