نیوز سیتی!
07 اردیبهشت 1403 - 10:34

تخصیص ۲۰ میلیارد تومان برای توسعه بافت تاریخی بوشهر

شهردار بوشهر از توسعه زیرساخت‌های بافت تاریخی بوشهر خبر داد و گفت: امسال برای نوسازی و بهسازی ساختمان‌ها و توسعه گذر و حریم روشنایی بافت تاریخی بوشهر ۲۰ میلیارد تومان اعتبار تخصیص یافته است.

حسین حیدری در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در بوشهر، بافت تاریخی بوشهر با قدمت بیش از 2 قرن را از ظرفیت‌های مهم گردشگری این شهر دانست و افزود: بافت تاریخی بوشهر با مساحت 38 هکتار شامل 4 محله شنبدی، کوتی، دهدشتی و بهبهانی است که ساختمان‌های آنها با معماری زیبا ظرفیت مهمی برای گردشگری فراهم کرده است.

شهردار بوشهر با بیان اینکه در این بافت بیش از 900 ساختمان وجود دارد گفت: بوشهر در دوران قاجار مهم‌ترین بندر تجاری ایران به شمار می‌رفت و بافت بوشهر مرکز فعالیت مشروطه‌خواهان بوشهری بود و یک ساختمان نیز به این نام وجود دارد.

حیدری با بیان اینکه بیش از 10 درصد ساختمان‌های تاریخی در بافت بوشهر به ثبت آثار ملی رسیده است، یادآور شد: 90 ساختمان و بنای تاریخی در بافت تاریخی بوشهر در آثار ملی به ثبت رسیده که نشان از جایگاه ویژه آن است.

وی مرمت و بازسازی خانه مشروطه در بافت بوشهر را یکی از برنامه‌های شهرداری عنوان کرد و گفت: این ساختمان ثبت ملی شده و 120 سال قدمت دارد و برای مرمت آن 6 میلیارد تومان تخصیص یافته است.

شهردار بوشهر تکمیل مرمت ساختمان تاریخی بیلیارد را از دیگر طرح‌ها در بافت تاریخی بوشهر اعلام و خاطرنشان کرد: برای تکمیل گذر و روشنایی این بافت طرح‌های لازم تدوین شده و در حال اجراست و در مجموع امسال 20 میلیارد تومان در بافت بوشهر هزینه می‌شود.

وی توجه به بازآفرینی این بافت تاریخی را مورد تأکید قرار داد و بیان کرد: استقرار شهرداری در بافت تاریخی بوشهر مورد توجه شورای شهر بوشهر قرار گرفته است که با تحقق این مهم طرح‌های مورد نظر عمرانی و زیرساختی توسعه می‌یابد.

حیدری با اشاره به بازسازی برخی ساختمان‌های بافت تاریخی بوشهر گفت: امسال برای نوسازی ساختمان‌ها و توسعه گذر و حریم روشنایی این بافت 20 میلیارد تومان تخصیص یافته است.

انتهای پیام/190

منبع: تسنیم
شناسه خبر: 1704753

مهمترین اخبار ایران و جهان: