نیوز سیتی!
24 آذر 1401 - 12:30

چرخه انتخابی کشتی فرنگی سال آینده به بار می‌نشیند

کادر فنی تیم ملی کشتی فرنگی پس از تغییر و تحولات مدیریتی سعی دارد با اجرای دقیق و عادلانه چرخه انتخابی، تکلیف ملی‌پوشان اصلی را در سه ماه ابتدایی سال آینده مشخص کند.

به گزارش خبرنگار مهر، تیم ملی کشتی فرنگی کشورمان با کناره گیری محمد بنا و حضور حسن رنگرز به عنوان سرمربی جدید، حال و هوای تازه و باانگیزه ای را یافته و در حال تجهیز و آماده سازی برای میادین مهم آتی است.

بر این اساس طبق اعلام کادر فنی تیم ملی کشتی فرنگی، چرخه انتخابی این تیم برای رویدادهای سال ۲۰۲۳ میلادی شامل مسابقات داخلی و خارجی است که با برگزاری رقابت‌های قهرمانی کشور از اوایل دیماه امسال آغاز خواهد شد و مدعیان باید برای تصاحب دوبنده تیم ملی از این مصاف داخلی استارت بزنند.

البته در این مسابقات ۱۶ فرنگی کار عنواندار و ملی پوش معاف هستند که باید برای اثبات توانای خود به یک تورنمنت بین المللی و همچنین رقابتهای قهرمانی آسیا اعزام می‌شوند. این فرنگی کاران شامل ۱۰ ملی‌پوش اعزامی به مسابقات جهانی و ۶ مدال‌آور رقابت‌های زیر ۲۳ سال جهان هستند.

این چرخه همچنان در دستور کار کادر فنی تیم ملی کشتی فرنگی قرار دارد تا اینکه جام تختی به عنوان بخش مهمی از این چرخه برگزار و در نهایت فهرست اصلی تیم ملی مشخص می‌شود.

با توجه به این موضوع می‌توان پیش بینی کرد چرخه انتخابی تا خرداد ماه سال آینده ادامه دارد تا در نهایت ملی پوشان اعزامی به رقابت جهانی ۲۰۲۳ صربستان، مسابقات امیدهای جهان و بازی‌های آسیایی مشخص و معرفی شوند.

گفته می‌شود بعد از حضور مدعیان در مسابقات قهرمانی کشور، نفرات برتر مسابقات اواسط دی‌ماه عازم مسابقات بین المللی «نیس» فرانسه خواهند شد و نخستین اردوی تیم ملی کشتی فرنگی برای حضور در رقابتهای قهرمانی آسیا هم از ۲۰ دی‌ماه برپا می‌شود. البته روند برگزاری اردوهای تیم ملی و حضور در مسابقات مختلف تا سه ماهه اول سال آینده ادامه خواهد داشت.

منبع: مهر
شناسه خبر: 912409

مهمترین اخبار ایران و جهان: