نیوز سیتی!
28 آذر 1401 - 11:15

اجرای ۸ پروژه پرورش ماهی درقفس در مازندران

ساری- مدیرکل شیلات مازندران با اشاره به اجرای ۱۲ پروژه شیلاتی طی پنج سال اخیر در استان گفت: هشت پروژه پرورش ماهی در قفس اجرا شده است.

قاسم کریم زاده در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به این که مازندران رتبه اول اقتصاد دریامحور و رتبه دوم تولید ماهیان گرمابی را به خود اختصاص داده است، افزود: سالانه بیش از ۱۰۴ هزار تن انواع آبزیان در استان تولید می‌شود.

وی با اظهار این که طی پنج سال گذشته ۱۲ طرح و پروژه تحقیقاتی در شیلات استان اجرا شده است، گفت: هشت طرح مربوط به پروژه پرورش ماهی در قفس، یک طرح پرورش ماهیان خاویاری است.

وی ادامه داد: سه پروژه پرورش ماهیان گرمابی نیز در استان اجرا شده است و در سال جاری شش عنوان پژوهشی در استان طراحی و تعریف شده است.

قاسم زاده شمار واحدهای آبزی پروری استان را سه هزار و ۷۰۰ واحد اعلام کرد و گفت: سالانه بیش از ۱۵ هزار تن انواع ماهیان استخوانی و کیلکا در استان تولید و روانه بازار می‌شود و سهم شیلات در اقتصاد استان برجسته است.

مدیرکل شیلات مازندران با اظهار این که سالانه بین هفت تا ۱۲ هزار تن محصولات شیلاتی از استان صادر می‌شود، گفت: این میزان صادرات بیش از ۲۰ میلیارد دلار برای استان ارزآوری دارد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 919453

مهمترین اخبار ایران و جهان: