نیوز سیتی!
28 آذر 1401 - 11:31

انجام واکسیناسیون‌ بیش از یک میلیون نوبت دام‌ در اسلام آبادغرب

کرمانشاه- رئیس دامپزشکی اسلام آبادغرب از انجام واکسیناسیون‌ بیش از یک میلیون نوبت دام‌ در اسلام آبادغرب خبر داد.

سیدمحمد قاسمی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: جمعیت دامی شهرستان اسلام آبادغرب حدود ۳۰۰ هزار رأس دام سبک و حدود ۶ هزار رأس دام سنگین است.

وی افزود: عملیات واکسیناسیون دام‌های سبک و سنگین روستایی، عشایری و صنعتی در راستای مبارزه با بیماری‌های واگیر دامی و بیماری‌های مشترک انسان و دام از قبیل آبله گوسفند و بز، تب برفکی، طاعون نشخوارکنندگان، بروسلوز، هاری انجام گرفته و طی ۹ ماه گذشته به صورت رایگان به تعداد یک میلیون و هشتاد هزار و ۴۲۰ نوبت واکسن دام توسط اداره دامپزشکی انجام شده است.

رئیس دامپزشکی اسلام آبادغرب تصریح کرد: از این تعداد ۱۴۳ هزار و ۱۳۸ رأس گوسفند و بز علیه بیماری تب برفکی، تعداد ۲۷۳ هزار و ۴۸ رأس دام سبک علیه بیماری آبله و همچنین تعداد ۴۵ هزار و ۱۶۰ رأس دام سنگین و سبک علیه بیماری تب مالت واکسیناسیون شده‌اند.

قاسمی گفت: انجام تست سل و تب مالت گاوداری‌های صنعتی شهرستان در ۶ ماه اول سال جاری انجام شده و فاز دوم نیز در حال اجرا است که تاکنون مورد مثبتی مشاهده نشده است.

وی بیان کرد: همچنین مقدار ۳۳۴ لیتر سمپاشی رایگان جایگاه و بدن دام در راستای مبارزه با بیماری تب خونریزی دهنده کریمه کنگو و بیماری‌های انگلی دامی در واحدهای روستایی شهرستان انجام شده است.

رئیس دامپزشکی اسلام آبادغرب خاطرنشان کرد: تمامی این اقدامات در راستای حفظ سرمایه‌های اقتصادی و سلامت مردم انجام می‌شود.

منبع: مهر
شناسه خبر: 919497

مهمترین اخبار ایران و جهان: