نیوز سیتی!
12 آذر 1401 - 23:38

بارش در شمال استان سمنان/ جاده‌ها مه آلود و لغزنده است

سمنان- ورود سامانه کم فشار بارشی و برودتی به استان سمنان سبب بارش‌های پراکنده در شمال و ارتفاعات شده و هم اکنون در برخی نقاط استان برف می‌بارد.

به گزارش خبرنگار مهر، بنا به اعلام هواشناسی، ورود سامانه کم فشار بارشی به استان سمنان از عصر امروز سبب بارش برف و باران به خصوص در نیمه شمالی استان سمنان شده است به نحوی که تمام راه‌های نیمه شرقی و شمالی استان هم اکنون لغزنده و مه آلود هستند.

بارش‌ها در ارتفاعات به شکل برف است و پلیس راه از مردم خواسته در صورت عدم لزوم از ورود به جاده‌های استان به خصوص ارتفاعات پرهیز کنند. همچنین مه آلودگی شدید در محورهای سمنان، دامغان و شاهرود باعث کاهش دید شده است.

توصیه پلیس راه در کنار عدم ورود به جاده‌های مرتفع استان سمنان به دلیل بارش برف و باران و کاهش دید افقی، استفاده از زنجیر چرخ و لوازم مورد نیاز فصل زمستان است. باران هم اکنون در شاهرود و دامغان در حال بارش است و در شمال مهدی شهر، دامغان و شاهرود همچنین میامی، برف باریده است.

فعلاً هیچ جاده‌ای در استان طبق اعلام پلیس راه مسدود نیست اما راه‌های مرتفع و کوهستانی استان لغزنده هستند.

بارش‌ها و برودت هوا تا دو روز دیگر در استان سمنان ادامه دارند و احتمال یخ زدگی و سرمازدگی باغات نیز وجود دارد همچنین کاهش شدید دما در شرق استان سمنان احتمال لغزندگی جاده‌ها همزمان با بامداد امروز را به دلیل یخ زدگی افزایش داده است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 895797

مهمترین اخبار ایران و جهان: