نیوز سیتی!
12 آذر 1401 - 17:54

نمایشگاه «دست‌آفرین‌های هنر ایرانی» در خانه کُرد سنندج افتتاح شد

جشنواره و نمایشگاه ملی صنایع دستی با عنوان «دست‌آفرین‌های هنر ایرانی» با حضور مسوولان استانی کردستان در خانه کُرد سنندج افتتاح شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، معاون هماهنگ کننده سپاه بیت‌المقدس استان کردستان در افتتاحیه نمایشگاه صنایع دستی در سنندج با اشاره به اینکه کردستان یک استان فرهنگی است و از ظرفیت‌های ارزشمندی در حوزه صنایع دستی، هنر و موسیقی برخوردار است، افزود: هنرمندان و صنعت‌گران استان قابل تقدیر و احترام‌اند. 

سعید شعبانی با اشاره به برقراری امنیت پایدار مردمی در استان تصریح کرد: در سایه وجود امنیت گردشگران داخلی و خارجی از مناطق گردشگری استان دیدن می‌کنند. 

به گفته وی، تقویت و توسعه گردشگری به پویایی اقتصادی استان کمک خواهد کرد. 

وی به اغتشاشات و تجمعات اخیر در استان و کشور اشاره کرد و گفت: عده‌ای با خدشه‌دار کردن امنیت استان و ناامن جلوه دادن استان به زیرساخت‌ها و توسعه استان آسیب می‌رسانند. 

وی با اشاره به اینکه سرمایه‌گذاری در بستر امنیت پایدار انجام می‌شود گفت: زمانی که امنیت در استان خدشه وارد شود سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی حاضر به سرمایه‌گذاری در استان نخواهند شد. 

وی با اشاره به اینکه این جشنواره در راستای حمایت از هنرمندان صنایع دستی و هنرهای بومی و اقوام برگزار می‌شود اظهار کرد: در این نمایشگاه آثار برگزیده هنرمندان شاخص در رشته‌های صنایع دستی مانند فرش، گلیم و گیوه در معرض نمایش قرار گرفته است. 

وی با اشاره به اینکه این جشنواره با همکاری و مشارکت بسیج هنرمندان و مرکز بسیج وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در ۲ مرحله استانی برگزار می‌شود، گفت: این نمایشگاه به مدت پنج روز در خانه کرد سنندج برپاست و در معرض نمایش قرار گرفته است 

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کردستان نیز در این آیین اظهار کرد: از محل تبصره (۱۸) نزدیک ۱۰۸ میلیارد تومان در حوزه صنایع دستی و گردشگری مصوب شده که به متقاضیان این حوزه پرداخت می‌شود. 

یعقوب گویلیان با اشاره به اینکه تاکنون ۷۲میلیارد تومان در حوزه گردشگری جذب شده است تصریح کرد: حدود ۹ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان در حوزه صنایع دستی تخصیص یافته است. 

وی با اشاره به اینکه کردستان از ظرفیت‌های زیادی در حوزه صنایع دستی و گردشگری برخوردار است افزود: گردشگری یک صنعت فرابخشی است که تمام بخش‌ها از فرودگاه گرفته تا حوزه راه و زیرساخت‌ها و تمام نهادها در رشد و توسعه آن تاثیرگذارند 

وی کردستان را یکی از استان‌های سرآمد در گردشگری دانست و گفت: توسعه صنعت گردشگری به توسعه اشتغال و افزایش درآمد استان کمک می‌کند. 

وی با اشاره به اینکه کردستان جزو استان های گردشگرپذیر است اظهارکرد: قبل و بعد از نوروز امسال ظرفیت اسکان مهمانان گردشگرپذیر در هتل‌ها و اماکن گردشگری بیش از ۹۰ درصد بوده است.  

وی شهرستان‌های سنندج، بانه و مریوان را بیشترین شهرستان‌های گردشگرپذیر استان در نوروز امسال عنوان کرد. 

انتهای پیام/2330/85

منبع: فارس
شناسه خبر: 895397

مهمترین اخبار ایران و جهان: