نیوز سیتی!
22 آذر 1401 - 20:36

برگزاری برنامه‌های پژوهش محور در ۳۷ مرکز کانون پرورش فکری لرستان

خرم‌آباد- مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان لرستان از برگزاری برنامه‌های پژوهش محور در ۳۷ مرکز این استان همزمان با هفته پژوهش خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد جواد محمدی امروز سه شنبه در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: همزمان با هفته پژوهش برنامه‌های مختلفی در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان در دستور کار قرار گرفت.

وی، گفت: برنامه‌های مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان از ۲۳ تا ۲۸ آذرماه با شعار «مساله شناسی کودک و نوجوان؛ افق روشن آینده» برگزار می‌شوند.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان لرستان، افزود: در این هفته به منظور تقویت تفکر پژوهشی در کودکان و نوجوانان و مربیان، کارگاه‌های مختلفی با دعوت از کارشناسان اجرا خواهد شد.

محمدی، اضافه کرد: در هفته پژوهش نشست‌های تخصصی پیش بینی شده است که با حضور اساتید دانشگاه و صاحب نظران برگزار خواهد شد و در این نشست‌ها اعضا و مربیان با چگونگی تقویت مهارت پرسش گری، اقدام پژوهی، تحقیق و… بیشتر آشنا می‌شوند.

وی، بیان داشت: همچنین در طول هفته پژوهش هر روز کارگاه‌ها و نشست‌های حضوری با دعوت از مربیان پژوهشگر برگزار می‌شود که می‌توان به برگزاری کارگاه‌های آموزش شیوه‌های پژوهش، تحقیق، کاوشگری، پرسشگری برای کودکان و نوجوانان، چیستی و چرایی و چگونگی، آموزش شیوه‌های اقدام پژوهی و معرفی کتاب‌های علمی و پژوهشی اشاره کرد.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان لرستان با بیان اینکه در هفته پژوهش از اعضا و مربیان فعال حوزه پژوهش تقدیر می‌شود، تصریح کرد: برگزاری کارگاه‌های «آزمایش های ساده علمی»، بازدید از مرکز نجوم و پژوهش سراها، برگزاری کارگاه‌های مختلف مهارت‌های زندگی، معرفی کتاب‌های علمی و قصه گویی آنها، معرفی پژوهشگران برتر استانی، برگزاری کارگاه ادبی با عنوان «واکاوی و بررسی اشعار مولانا و سهراب»، معرفی کتاب‌های برتر در زمینه آموزش پژوهش و با راهنمایی مربیان از دیگر برنامه‌های این هفته هستند که در توسط مربیان مراکز ثابت و سیار اجرا می‌شوند.

محمدی، گفت: ۲۷ مرکز کانون پرورش فکری شامل ۱۷ مرکز ثابت، دو کتابخانه پستی و هشت کتابخانه سیار شهری و روستایی فعالیت‌های های مختلف فرهنگی، هنری و ادبی را برای کودکان و نوجوانان شهرها و روستاهای سراسر استان ارائه می‌دهند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 909297

مهمترین اخبار ایران و جهان: