نیوز سیتی!
22 آذر 1401 - 17:03

۱۱۰ میلیارد ریال به درمان مددجویان کردستانی کمک شد

سنندج- رئیس اداره بهداشت، درمان و بیمه های اجتماعی کمیته امداد کردستان از پرداخت ۱۱۰ میلیارد ریال برای کمک به درمان خانواده های تحت حمایت این استان از ابتدای امسال تاکنون خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، آزاد زاهدی روز سه شنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: کمک به درمان مددجویان تحت حمایت یکی از سرفصل‌های اصلی خدمات این نهاد است و در سال جاری تاکنون ۱۱۰ میلیارد ریال در این بخش هزینه شده است.

وی اعلام کرد: هم اکنون ۲ هزار و ۴۹۷ بیمار صعب العلاج، ۳۵۱ بیمار خاص، ۲۰۳ بیمار مزمن، ۸۵ بیمار معلول و ۹۶۴ بیمار زمین گیر تحت حمایت کمیته امداد کردستان هستند.

زاهدی خاطرنشان کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون ۳۸ میلیارد و ۸۲۰ میلیون ریال برای کمک هزینه فرانشیز و خدمات ویژه درمان به هشت هزار مددجو پرداخت شده است.

رئیس اداره بهداشت، درمان و بیمه‌های اجتماعی کمیته امداد کردستان گفت: همچنین طی امسال ۴۲ میلیارد ریال برای کمک به درمان و تأمین تجهیزات درمانی ۶ هزار و ۶۰۰ بیمار صعب العلاج پرداخت شده است.

وی هزینه کرد ۲۸ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریالی برای کمک به رفع سو تغذیه یک هزار کودک نیازمند زیر پنج سال و هزار و ۵۰۰ مادر باردار و شیرده را از دیگر خدمات درمانی این نهاد از ابتدای سال جاری تاکنون عنوان کرد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 908853

مهمترین اخبار ایران و جهان: