نیوز سیتی!
22 آذر 1401 - 20:45

لزوم تکمیل پروژه کتابخانه مرکزی خرم‌آباد و رفع نواقص فاز اول آن

خرم‌آباد- مدیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی لرستان بر لزوم تسریع در تکمیل پروژه کتابخانه مرکزی خرم‌آباد و رفع نواقص فاز اول آن از سوی اداره کل راه و شهرسازی این استان تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، سید سجاد راستخانه امروز سه شنبه در جلسه انجمن کتابخانه های عمومی لرستان، اظهار داشت: در لرستان ۳۸ کتابخانه نهادی و ۲۰ کتابخانه مشارکتی وجود دارد و بیش از ۳۰ هزار نفر عضو فعال در کتابخانه‌های استان و به صورت ماهانه ۱۸ هزار امانت کتاب در کتابخانه‌های استان انجام می‌شود.

وی، افزود: طی سه ماه و نیم گذشته سه کتابخانه به کتابخانه‌های لرستان اضافه شده است و به همت همکاران در نهاد، کتابخانه «دینارآباد» بروجرد افتتاح و دو کتابخانه بازگشایی و تأمین نیرو آنها انجام شد.

مدیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی لرستان با اشاره به اینکه ۱۰ پروژه کتابخانه‌ای در حال ساخت در استان وجود دارد، تصریح کرد: متراژ این کتابخانه‌ها حدود ۱۶ هزار متر مربع است که به صورت استاندارد ساخته می‌شود و در حال حاضر حدود ۱۷ هزار و ۱۱۲ هزار متر مربع کتابخانه داریم یعنی به ازای هر ۱۰۰ نفر یک متر مربع و در منابع نیز حدود ۷۵۰ هزار عنوان کتاب در سامانه‌های کتاب ثبت است.

راستخانه یکی از دستور کارهای جلسه را تسریع در روند تکمیل پروژه کتابخانه مرکزی و رفع نواقص فاز اول پروژه از سوی اداره کل راه و شهرسازی عنوان کرد و افزود: اگر کتابخانه تحویل بهره‌بردار شود، عملیات تجهیز و بهره‌برداری در آینده نزدیک انجام خواهد شد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 909309

مهمترین اخبار ایران و جهان: