نیوز سیتی!
30 آذر 1401 - 23:19

آذربایجان غربی میزبان یکی از مسابقات بین المللی بدنسازی می شود

ارومیه- ئیس فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام گفت: میزبانی یکی از رویدادهای مهم آسیایی یا بین‌المللی را به آذربایجان‌غربی خواهیم داد.

به گزارش خبرنگار مهر، عبدالمهدی نصیرزاده عصر چهارشنبه در مجمع انتخاباتی هیئت بدن‌سازی و پرورش اندام آذربایجان‌غربی افزود: علاوه بر حضور در مجمع انتخاباتی استان که در شرایط بسیار خوبی برگزار و «کیومرث پورایراندوست» با سوابق متعدد ورزشی به عنوان رئیس هیأت این استان انتخاب شد، دیداری نیز با استاندار آذربایجان‌غربی برگزار و دیداری نیز با مدیرعامل منطقه آزاد ماکو برگزار خواهیم کرد.

وی اضافه کرد: در این دیدارها، بنا داریم میزبانی یکی از مسابقات بین‌المللی را به این استان که سابقه میزبانی با کیفیتی نیز پیش از این در مسابقات پاورلیفتینگ قهرمانی باشگاه‌های جهان داشت، اختصاص دهیم و بر این اساس یکی از ۲ رویداد مسابقات مچ‌اندازی دختران و پسران قهرمانی آسیا در همه رده‌های سنی و یا یک مسابقه بین‌المللی به میزبانی این استان بعد از بررسی شرایط منطقه آزاد ماکو و شهر ارومیه اختصاص خواهدیافت.

رئیس فدراسیون بدن‌سازی و پرورش اندام ادامه داد: آذربایجان‌غربی ویژگی مهمی چون همسایگی با سه کشور مهم و مردمی ورزش‌دوست دارد و این دو اتفاق با همراهی مسؤولان پرتلاش استان ما را برای اختصاص میزبانی مسابقات مهم مصمم می‌کند.

نصیرزاده گفت: آذربایجان‌غربی با توجه به ژنتیک خاص در ورزش‌های قدرتی موفق بوده ولی در چند سال اخیر متأسفانه شاهد یک افول در بین این رشته در این استان بودیم و قهرمانی از آذربایجان‌غربی نداشتیم و امیدواریم با حضور رئیس جدید شاهد حضور قدرتمندانه‌تر این استان باشیم.

وی گفت: یکی دیگر از برنامه‌های ما استفاده از ظرفیت و پتانسیل پیشکسوتان و قهرمانان آذربایجان‌غربی در فدراسیون است که این اتفاق مهم رخ خواهدداد.

مدیرکل ورزش و جوانان آذربایجان‌غربی هم در حاشیه این مجمع افزود: رشته بدن‌سازی و پرورش اندام از رشته‌های با اهمیت است به طوری که هم اکنون بیش از ۶ هزار ورزشکار سازمان یافته در استان فعالیت دارند. س

سجاد بیرامی گفت: همچنین بیش از ۷۰ درصد تأسیس باشگاه در استان به بدنسازی و پرورش اندام اختصاص دارد که نقش مهمی در همگانی کردن ورزش و بالا رفتن سرانه ورزشی دارد.


در مجمع انتخاباتی هیأت بدنسازی و پرورش اندام آذربایجان‌غربی، کیومرث پورایراندوست با کسب اکثریت آرا برای دوره چهارساله به عنوان رئیس هیأت انتخاب شد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 925609

مهمترین اخبار ایران و جهان: