نیوز سیتی!
25 آذر 1401 - 15:26

سفر رئیس جمهور چین به عربستان پیام ضد آمریکایی داشت

اصفهان- امام جمعه موقت اصفهان گفت: سفر رئیس جمهور چین به عربستان با وجود تحلیل‌های مختلف اما یک پیام ضد آمریکایی برای این کشور داشت

به گزارش خبرنگار مهر، حجت السلام و المسلمین سید احمد محمودی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته با اشاره به مناسبت‌های هفته پژوهش و روز وحدت حوزه و دانشگاه اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب در بیانیه گام دوم در ارتباط با علم و پژوهش سخنان فراوانی دارد که پژوهشگران و قلم به دستان باید نکات آن را اجرا کنند.

وی با اشاره به مطالبه رهبری گفت: ایشان از جوانان خواستند که راه‌های پیشرفت علمی را همچون یک جهاد در پیش گیرند و دشمن بدخواه را ناکام سازید. حدود چهل بار واژه جوان در بیانیه گام دوم آمده است و استعداد علم و تحقیق در ملت ما از متوسط جامعه بالاتر و دو دهه است که رستاخیز علمی آغاز شده است.

امام جمعه موقت اصفهان خاطر نشان کرد: یکی از دستاوردهای دانش و پژوهش رسیدن به رتبه ۱۶ در بین ۲۰ کشور جهان است و برخی از رشته‌ها نوپدید و حساس است و اولین رتبه را در آنها کسب کردیم و همه اینها به دلیل تلاش شبانه‌روزی پژوهشگران بوده است.

وی افزود: شهید مطهری، مفتح، فخری‌زاده و.. نشان می‌دهد که دشمن تحمل سرعت پیشرفت علم و دانش را در کشور ما ندارند.

حجت السلام و المسلمین محمودی با اشاره به هیاهو و جوسازی در رسانه‌های دنیا در رابطه را سفر رئیس جمهور چین به عربستان، تصریح کرد: در هفته گذشته رئیس جمهور چین به عربستان سفر و با ولیعهد و سران اعراب خلیج فارس نشستی داشت و در پایان بیانیه‌ای صادر کردند.

وی ادامه داد: برخی سه دیدگاه را مطرح می‌کنند که یکی چرخش عربستان به سمت شرق، دیگری نارضایتی عربستان از آمریکا و بهره‌گیری عربستان از قابلیت‌های اقتصادی در چین است؛ اما این سفر یک پیام ضد آمریکایی داشت که این دو کشور به آمریکا دادند، اگرچه در این بیانیه علیه ایران هم مطالبی نوشتند، به ویژه در خصوص سه جزیره که جواب آن را هم گرفتند.

امام جمعه موقت اصفهان با بیان اینکه در نظام جمهوری اسلامی، نه شرقی، نه غربی بلکه جمهوری اسلامی است، گفت: با این وجود ارتباطات اقتصادی با کشورهای متعددی وجود دارد که باید آنها را دسته بندی کرد، برخی از آنها حریف، خصمانه، رقیب، شریک و یا متحد ما هستند.

وی ادامه داد: آمریکا برای کشور ایران یک کشور خصمانه است و هیچ مذاکره‌ای هم با او نخواهیم داشت و دشمن اول ماست و انگلستان هم از گذشته دشمنی داشته اما ارتباطات مراتبی دارد؛ اسرائیل هم هیچ نوع مشروعیت قانونی ندارد.

حجت السلام و المسلمین محمودی خاطر نشان کرد: روسیه و چین به عنوان شریک مطرح هستند، عربستان و امارات حریف، ترکیه رقیب و سوریه و حزب الله لبنان متحد ما به شمار می‌آید.

وی خاطر نشان کرد: دشمنان باید بدانند از اول انقلاب که ملت ایران پرتوان ایستاده و یک وجب از این میهن اسلامی را به دست دشمنان نداده است و در بیانیه اخیر، چینی‌ها باید بدانند که نقطه سیاه و منفی را در کارنامه خود ثبت نکنند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 914153

مهمترین اخبار ایران و جهان: