نیوز سیتی!
21 آذر 1401 - 22:51

رانندگان نسبت به رفع نقص فنی وسایل نقلیه خود اقدام کنند

کرج- رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی البرز گفت: به دلیل تشدید آلاینده‌ها در مناطق مختلف این استان البرز، رانندگان به منظور کاهش این آلودگی نسبت به رفع نقص فنی وسایل نقلیه خود اقدام کنند.

به گزارش خبرگزاری مهر، سرهنگ حمدالله رحمتی‌پور اظهار داشت: در پی افزایش آلودگی هوا ورود وسایل نقلیه دودزا و فاقد معاینه فنی به معابر درون شهری استان البرز ممنوع است.

وی اضافه کرد: با توجه به تشدید آلایندگی‌ها و کاهش کیفیت هوای این استان ضرورت دارد رانندگان خودروهای آلاینده و فاقد معاینه فنی خود را برای رفع نقص به مراکز خدمات خودرویی و معاینه فنی انتقال دهند.

این مقام انتظامی گفت: بیش از ۴ هزار وسیله نقلیه دودزا و فاقد معاینه فنی طی یک ماه گذشته در معابر شهری این استان اعمال قانون شده و طرح مقابله با خودروهای دودزا تا پایان هفته جاری در این استان ادامه دارد.

سرهنگ رحمتی پور گفت: طرح برخورد با خودروهای آلاینده و فاقد معاینه فنی در همه فصول سال ادامه دارد اما در ۶ ماه دوم سال به دلیل آلودگی بیشتر در کلانشهرها، این طرح با شدت بیشتری انجام می‌شود.

رئیس پلیس راهور البرز اضافه کرد: شهروندان تا حد ممکن از هر گونه فعالیتی که منجر به افزایش آلودگی هوا می‌شود، خودداری کنند.

وی با بیان اینکه اکنون ۲۲ مرکز معاینه فنی خودرو در استان البرز فعال است، افزود: خودروهایی که عمر تولید آنها کمتر از ۴ سال باشد نیازی به معاینه فنی ندارند اما بالای ۴ سال باید برگه معاینه فنی دریافت کنند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 907253

مهمترین اخبار ایران و جهان: