نیوز سیتی!
21 آذر 1401 - 16:39

بخشی از مباحث فرهنگی کشور به استان‌ها واگذار شود

ارومیه - نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌غربی، امام جمعه ارومیه خواستار واگذاری بخشی از مباحث فرهنگی کشور به استان‌ها شد.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سید مهدی قریشی ظهر دوشنبه در جلسه شورای فرهنگ عمومی آذربایجان‌غربی اظهار کرد: برخی از مشکلات فرهنگی در استان‌ها وقتی در سطح ملی مطرح می‌شود، موضوعیت خود را از دست می‌دهند که در این راستا نیازمند توجه ویژه به این مهم هستیم.

وی همچنین در رابطه با حوادث اخیر در کشور، یادآور شد: برخی‌ها علت اصلی این حوادث را فرهنگی و برخی دیگر آن را اقتصادی توصیف می‌کنند؛ معتقدیم که عوامل زیادی در نا آرامی‌های اخیر دخیل بودند که مشکلات اقتصادی نقش بسزایی در پیدایش آن داشتند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی با بیان اینکه نیازمند اضافه شدن افراد حقیقی متخصص و صاحب نظر به شورا هستیم، افزود: اینکه در انجام کار فرهنگی به ابلاغ سند و آئین نامه اکتفا کرد، خروجی لازم را نخواهد داشت بنابراین لازم است تا در این راستا از افراد متخصص برای ارائه راهکار استفاده بیشتری کرد.

وی با بیان اینکه مسئولان و مدیران باید با رفتار و کردار خود الگویی برای جامعه باشند، افزود: باید مدیران جمهوری اسلامی ایران ویترینی از انقلاب اسلامی در خدمت به مردم باشند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌غربی با اشاره به تأثیر فضای مجازی در فرهنگ سازی، اضافه کرد: قطع یقین غفلت در ساماندهی فضای مجازی و بهره مندی از این ظرفیت در فرهنگ سازی اثرات منفی بسیاری در این حوزه خواهد داشت.

حجت الاسلام قریشی همچنین با تسلیت ایام فاطمیه، حضرت فاطمه (س) را الگویی برای جامعه توصیف کرد و افزود: عبودیت این بانوی گرانقدر باید برای نسل‌های جدید بازگو شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌غربی نیز در این جلسه با بیان اینکه در کنار بحث حجاب نباید از عفاف غافل شد، گفت: ورود به بحث عفاف و حجاب نیازمند یک رویکرد تخصصی و اجرایی است.

علیرضا نوروزی با تاکید بر اینکه نهادینه کردن عفاف و حجاب در جامعه نیازمند کار فرهنگی است، اظهار کرد: با آگاه سازی می‌توان جامعه را به سمت عفاف و حجاب سوق داد.

وی با تاکید بر اینکه دشمنان از عدم آگاهی جامعه در رابطه با حجاب سو استفاده می‌کنند، ادامه داد: باید از ظرفیت رسانه‌ها در آگاهی بخشی به جامعه بهره برد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 906553

مهمترین اخبار ایران و جهان: