نیوز سیتی!
10 آذر 1401 - 16:41

فداکاری پرستاران در زمان شیوع کرونا نباید فراموش شود

کرمانشاه- معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با تاکید فداکاری و از خودگذشتگی پرستاران و کادر درمان، گفت: فداکاری پرستاران در زمان شیوع کرونا نباید فراموش شود.

به گزارش خبرنگار مهر، سیاوش وزیری ظهر پنجشنبه به مناسبت هفته پرستار در مراسم تجلیل از پرستاران نمونه که با حضور مسئولان بیمارستانی و جمعی از پرستاران در سالن اجتماعات دانشکده پزشکی کرمانشاه برگزار شد، اظهار کرد: خدمت و جانفشانی‌های این پرستاران همیشه باید مورد تقدیر قرارگرفته شود چرا که دین اسلام نیز برای این امر ارزش بالایی قائل بود و پاداش هر یک ساعت مراقبت از بیمار را برابر با هفت هزار سال عبادت دانسته است.

وی افزود: از خود گذشتگی، ایثار و زحمات کادر پزشکی به ویژه پرستاران نماد یک کار فرهنگی است که باید مردم در جریان آن قرار گیرند و با سختی‌های آن آگاه شوند.

معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه تصریح کرد: اخلاق پرستاری، احترام به پرستاران و توجه مشکلات آنها ملزومات امروز است که در ایام کرونا نیز شاهد رشادت‌های آنها بودیم که این امر نیاز به توجه بیشتری هم از سوی مردم و هم از سوی مسئولان است.

وزیری ادامه داد: برای انتقال ماجراهای پیش آمده در ایام کرونا در حوزه پرستاری نیاز است که گفته‌های آنها به صورت کتبی نوشته شود و به آیندگان منتقل شود و آنها را به عنوان الگوهای رفتاری و اخلاقی معرفی کنیم.

وی با اشاره به اینکه در ایام کرونا جهادگران عرصه سلامت با تمام وجود پا در میدان گذاشتن، خاطر نشان کرد: از بیمارستان‌های که تغییر رویه دادند و در اختیار بیماران کرونایی قرار گرفتند تا جهادگرانی که در صف اول این جبهه قرار گرفتند همگی نشان دهنده شأن کادر درمان و پرستاران است بیمارستان‌ها تبدیل به سنگر این افراد شد تا برای آیندگان درس از خودگذشتگی به جای بگذارند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 891753

مهمترین اخبار ایران و جهان: