نیوز سیتی!
10 آذر 1401 - 15:03

ظرفیت‌های شهرستان گناوه در امر ترویج نماز استفاده شود

گناوه- امام جمعه گناوه گفت: باید از تمام ظرفیت‌های شهرستان گناوه در امر تبیین و اقامه نماز به‌ویژه در مدارس و دانشگاه‌ها استفاده شود.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سید عبدالهادی رکنی حسینی صبح پنج شنبه در نشست شورای فرهنگ عمومی شهرستان گناوه با اشاره به اهمیت اقامه نماز به ویژه در مدارس اظهار داشت: در برهه کنونی قشر دانش آموز به دنبال پاسخ به سوال چرایی نماز است و بسیاری از دانش آموزان نیز نماز نمی‌خوانند که علت آن را نماز نخواندن والدین خود عنوان می‌کنند.

امام جمعه گناوه افزود: در خانواده‌ای که نماز اقامه نشود نباید توقع و انتظار از فرزندان این والدین داشته باشیم.

ظرفیت‌های شهرستان گناوه در امر ترویج نماز استفاده شود

رئیس شورای فرهنگ عمومی گناوه با اشاره به اینکه موضوع نماز گفت: باید از تمام ظرفیت‌های شهرستان در امر تبیین و اقامه نماز بخصوص در مدارس و دانشگاه‌ها استفاده شود.

حجت الاسلام رکنی حسینی افزود: برادران و خواهران حوزوی در مدارس شهرستان حضور پررنگی دارند و با توجه به حوادث اخیر نیز می‌طلبد که این حضور پررنگ اما با درایت باشد.

وی گفت: مدیران و معلمان مدارس و دانشگاه‌ها و همچنین حاکمیت و متولیان فرهنگی باید به اقامه نماز کمک کنند و خود نیز الگو برای دیگران در این زمینه باشند.

امام جمعه گناوه با تاکید بر تبیین نماز و نقش آن در کاهش آسیب‌های جامعه گفت: تبیین نماز و نقش آن در کاهش آسیب اجتماعی از ضروریات جهاد تبیین است که باید مورد توجه قرار گیرد.

وی یادآور شد: شایسته است که در این شهر یک بلوار یا خیابان به نام نماز نامگذاری شود و در برنامه‌های زیباسازی شهر توسط شهرداری مطالبی پیرامون نماز کار و فرهنگ سازی و تبلیغ شود.

ظرفیت‌های شهرستان گناوه در امر ترویج نماز استفاده شود

توجه به خطبه فدکیه در ایام فاطمیه

امام جمعه گناوه با اشاره به در پیش بودن ایام فاطمیه گفت: شهرستان گناوه همواره در برگزاری برنامه‌های ایام فاطمیه و مناسب‌های مذهبی پیشگام بوده است و در امسال نیز برنامه‌های مناسبی تدارک دیده شده است که همه باید همکاری کنند تا باعظمت تر از سال‌های گذشته برگزار شود.

وی گفت: در برنامه‌های امسال ایام فاطمیه به خطبه فدکیه حضرت زهرا (س) توجه شود و این خطبه مهم در این ایام برای مردم تبیین و بازگو شود.

امام جمعه گناوه بیان کرد: حضرت زهرا (س) در این خطبه یکی از علل انحراف جامعه اسلامی در آن ایام را حضور جاه طلب‌ها و منافقین بیان فرموده‌اند که امروز نیز در جامعه این افراد وجود دارند.

دانشجویان تحت تأثیر تبلیغات دشمنان قرار نگیرند

وی با اشاره به ۱۶ آذر روز دانشجو و اهمیت آن گفت: به تعبیر سخنی از شهید بهشتی، دانشجو همانند مؤذن در جامعه است و نقش مؤثر و بارزی در بیداری و آگاهی بخشی به مردم دارند.

حجت الاسلام رکنی حسینی بیان کرد: دانشجویان ایران نقش مهم و برجسته ای در پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی و عرصه‌ها مختلف از جمله تسخیر لانه جاسوسی و دفاع مقدس ایفا کرده‌اند.

ظرفیت‌های شهرستان گناوه در امر ترویج نماز استفاده شود

وی با بیان اینکه امروز دانشجویان می‌توانند نقش مهمی در مطالبه گری داشته باشند گفت: در برهه کنونی نیز دانشجویان کشور ما نقش مهم و وظایف سنگینی برعهده دارند و باید مطالبه گر، استکبار ستیز باشند و نباید تحت تأثیر تبلیغات سو دشمن قرار گیرند.

امام جمعه گناوه بیان کرد: وظیفه امروز دانشجو جهاد تبیین است و باید بصیرت داشته باشند و تحت تأثیر هیجانات و تبلیغات سو دشمن قرار نگیرند.

عبدالرضا محمدی نژاد دبیر شورای فرهنگ عمومی و رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی گناوه گفت: این نشست با دستور کار وضعیت نماز در مدارس، گرامیداشت روز پرستار و دانشجو و ایام فاطمیه برگزار شده است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 891653

مهمترین اخبار ایران و جهان: