نیوز سیتی!
04 دی 1401 - 13:52

توییتر، حساب سیاستمدار عراقی را به علت انتقاد از سفیر آمریکا و سازمان ملل مسدود کرد

پس از آن که یک سیاستمدار اهل سنت عراق، در توئیتر، نماینده دبیرکل سازمان ملل و سفیر آمریکا در بغداد را شرکای پرونده‌های فساد در کشورش دانست، با تعلیق حساب کاربری‌اش در توئیتر مواجه شد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، در پی انتقاد شدید «جمال الکربولی» سیاستمدار اهل سنت عراق و رئیس حزب الحل، از «جنین پلاسخارت» نماینده دبیر کل سازمان ملل متحد در عراق و  «الینا رومانوسکی» سفیر ایالات متحده آمریکا در عراق، طی پستی در توئیتر، این شرکت، حساب کاربری وی را در این پلتفرم تعلیق کرد.

الکربولی، دیروز (شنبه، ۲۴ دسامبر) طی پستی در توئیتر، پلاسخارت و رومانوسکی را متهم به شراکت در مصیبت‌های عراق و پرونده‌های فساد این کشور کرد و نوشت: «عراقی‌ها از این که نماینده سازمان ملل در سفرهای گزینشی خود به ایفای نقش جدی تظاهر می‌کند در حالی که از نقض حقوق بشر در زندان‌ها  صرف‌نظر می‌کند و مانع بازگشت آوارگان به شهرهایشان می شود، و تخلفات صورت گرفته از سوی کمیته سادیسمی ابورغیف را محکوم نمی‌کند، خسته شده‌اند».

 

وی در ادامه این سوال را مطرح کرد: «زمانی که عراق به نمایندگی از جهان با تروریسم مبارزه می‌کرد، نقش او در بازسازی شهرهای ویران شده کجا بود و چرا در برابر تقلب آشکار در انتخابات سکوت کرد؟».

این چهره سیاسی اهل سنت عراق در ادامه افزود: «رقابت علنی میان نماینده سازمان ملل و سفیر آمریکا برای دیدار با سران فساد در عراق قابل توجیه نیست، جز اینکه آن‌ها نیز شریک واقعی همه بلاهایی هستند که در کشور رخ می دهد و حق السکوت می‌گیرند».

پایان پیام/ص

منبع: فارس
شناسه خبر: 932597

مهمترین اخبار ایران و جهان: