نیوز سیتی!
04 دی 1401 - 11:48

۳۸۰ طرح اشتغال زایی در بین مددجویان ماکو اجرا می شود

ارومیه- رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) ماکو از اجرای ۳۸۰ طرح اشتغالزایی در بین مددجویان کمیته امداد امام خمینی (ره) ماکو خبر داد.

محمد محمد نژاد در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به اینکه ارزش ریالی خدمات امداد در ۹ ماهه سال جاری به خانواده‌های تحت پوشش این نهاد بیش از ۷۵۰ میلیارد ریال بوده است، گفت: اجرای تعداد ۳۸۰ طرح اشتغال با اعتبار ۳۲۰ میلیارد ریال در این سرفصل جای گرفته است.

رئیس کمیته امداد امام ماکو همچنین بر از اقدامات انجام شده در زمینه پرداخت تسهیلات قرض الحسنه اشاره کرد و گفت: پرداخت تعداد ۲۰۰ فقره وام قرض‌الحسنه با اعتبار ۲۰ میلیارد ریال در این ۹ ماه انجام شده است.

محمد نژاد همچنین بر جذب و هزینه کرد ۱۴۰ میلیارد ریال مشارکت‌های مردمی به همت خیرین اشاره کرد و گفت: ۳۰ میلیارد ریال طرح اکرام و ایتام، ۲۵ میلیارد ریال ستاد زکات، چهار میلیارد ریال درآمد صندوق‌های صدقات و مابقی از طریق سایر طرح‌های مشارکتی و مراکز نیکوکاری انجام شده است.

وی در ادامه بر پرداخت هزینه‌های فرهنگی از سوی این نهاد انقلابی نیز اشاره کرد و گفت: به ۹۰۰ نفر دانش آموزان و دانشجویان به مبلغ ۳۳ میلیارد ریال مساعدت شده است.

محمدنژاد در ادامه بر سرفصل پرداخت مستمری نقدی نیز تاکید کرد و گفت: برای تعداد ۲۵۶۰ خانوار مبلغ ۱۷۰ میلیارد ریال مستمری پرداخت شده است.

به گفته وی برای کمک‌های موردی و لوازم منزل و بیمه‌های تأمین اجتماعی و هزینه‌های درمانی ۱۵ میلیارد ریال نیز هزینه شده که ۵۶ سری جهیزیه به ارزش ۲۸ میلیارد ریال به نوعروسان کمک شده است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 932197

مهمترین اخبار ایران و جهان: