نیوز سیتی!
09 آذر 1401 - 14:12

ساخت ۱۴۶ پروژه آب روستایی توسط بسیج سازندگی استان قزوین

قزوین- مسئول سازمان بسیج سازندگی سپاه صاحب‌الامر (عج) استان قزوین گفت: ۱۴۶ پروژه آب شرب روستایی در ۹۶ قزوین در حال ساخت است.

سرهنگ امیر علی حسینیانی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: سازمان بسیج سازندگی در سطح کشور و استان قزوین در کنار مردم است و هرکجا که کار روی زمین مانده یا دشوار باشد و مردم در د شرایط سخت قرار بگیرند جهادگران بسیجی سازندگی ورود پیدا می‌کنند.

مسئول سازمان بسیج سازندگی سپاه صاحب‌الامر (عج) استان قزوین بیان کرد: در سال جاری در حوزه مسکن محرومان، تفاهم نامه‌ای ملی و استانی با کمیته حضرت امام (ره) انعقاد شد تا به دنبال ساخت و مرمت منازل مسکونی این بخش از جامعه باشیم.

این مسئول بیان کرد: همچنین در حوزه آب شرب با وزارت نیرو و آب کشاورزی با جهاد کشاورزی نیز تفاهم نامه‌های مختلفی در جهت رفع محرومیت و حل مشکلات مردم انجام شد.

وی افزود: بسیج سازندگی در مسائل مختلفی از جمله نوسازی مدارس، آب روستایی، پل و مأموریت‌های مناطق صعب‌العبور روستایی، کوهستانی و حاشیه شهرها نیز ورود پیدا کرده است.

این مسئول ابراز کرد: ۱۴۶ پروژه آب شرب روستایی در ۹۶ روستا و در قالب ۵ مجتمع و الباقی پروژه‌ها به صورت تک روستایی در حال انجام است.

وی ادامه داد: ۱۱ پروژه راه روستایی وجود دارد که بیش از ۵۰ درصد آنها به بهره برداری رسیده و الباقی تا پایان سال جاری به بهره برداری خواهد رسید.

حسینیانی تاکید کرد: برای ۴۰۰ واحد مسکونی ولی نعمتان تفاهم نامه‌ای با کمیته امداد منعقد شده است که ساخت ۱۰۰ واحد این پروژه‌ها آغاز شده و از این تعداد ۲۰ واحد نیز به بهره برداری رسیده است.

وی با تاکید بر اینکه در حوزه اقتصاد مقاومتی و اشتغال اقدامات مؤثری انجام شده است عنوان کرد: در حوزه انرژی و پنل خورشیدی ۳ هزار واحد با هماهنگی نهادهای همکار در دستور کار قرار دارد که در طول سال عملیاتی خواهد شد.

مسئول سازمان بسیج سازندگی سپاه صاحب‌الامر (عج) استان قزوین تصریح کرد: در حوزه اشتغال بالغ بر ۲۲۲ میلیارد تومان وام قرض‌الحسنه ۴ درصدی در خدمت افراد فاقد شغل قرار گرفت.

وی در پایان گفت: امیدواریم با حضور جهادگران متخصص بتوانیم سهم خود را در خدمت به مردم بجا آورده و بخشی از مشکلات مردم را مرتفع کنیم.

منبع: مهر
شناسه خبر: 890109

مهمترین اخبار ایران و جهان: