نیوز سیتی!
09 آذر 1401 - 17:40

واریز ۱۳هزار میلیارد ریال مالیات برارزش افزوده به حساب شهرداری‌ها

زنجان-مدیرکل امور مالیاتی استان زنجان گفت: طی هشت ماهه امسال ۱۳هزار میلیارد ریال از محل عوارض مالیات برارزش افزوده کالا و خدمات و آلایندگی به حساب شهرداری ها و دهیاری های واریز شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، فیروز شکوری روز چهارشنبه با اشاره به افزایش سهم شهرداری‌ها از مالیات بر ارزش افزوده از سه درصد به چهار درصد اظهار داشت: تخصیص بخش بیشتری از مالیات بر ارزش افزوده به شهرداری‌ها و دهیاری‌ها راه را برای ارائه خدمات بیشتر این حوزه در جهت آبادانی و بهسازی شهرها و روستاها فراهم می‌کند.

وی ادامه داد: از مجموع واریزی ها بیش از ۶ هزار میلیارد ریال از به حساب شهرداریها و دهیاری های شهرستان زنجان اختصاص یافت.

شکوری اظهار داشت: بیش از ۲ هزار میلیارد ریال نیز به حساب شهرداری ها، دهیاری و روستاهای فاقد دهیاری شهرستان خدابنده واریز شده و بالغ بر یک هزارو ۹۰۰ میلیارد ریال به شهرداری ها، دهیاری‌ها و روستاهای فاقد دهیاری شهرستان ابهر اختصاص یافته است.

وی افزود: شهرستان خرمدره بیش از ۸۶۳ میلیارد ریال، شهرستان طارم بالغ بر ۵۹۲ میلیارد ریال و شهرستان سلطانیه نیز در حدود ۳۷۵ میلیارد ریال طی 9 ماه از سال ۱۴۰۱ دریافت کرده اند.

مدیرکل امور مالیاتی استان زنجان گفت: سهم شهرستان ایجرود از ۱۳هزار میلیار ریال عوارض وصولی کالا و خدمات و آلایندگی نیز ۴۷۴ میلیارد ریال بوده است.

شکوری با بیان اینکه واریز عوارض ارزش افزوده به حساب شهرداری ها و دهیاری ها در جهت انجام پروژه های عمرانی و شهری، دارای اهمیت است، تصریح کرد: اطلاع‌رسانی صحیح و بهنگام از نحوه مصارف حاصل از درآمدهای مالیاتی و تبیین و تشریح کارکردها و آثار پرداخت مالیات موجب همکاری و مشارکت بیشتر مردم می شود.

وی افزود: اگر چنین حسی در مردم به وجود آید که اخذ مالیات به‌ وسیله دولت در راستای ساختن فردایی بهتر برای خود و فرزندانشان است، تمایل و رغبت ایشان برای پرداخت مالیات بیشتر می‌شود که در این راستا لازم است تمام ارگان‌ها و نهادهای اجرایی استان با امور مالیاتی همراه شوند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 890453

مهمترین اخبار ایران و جهان: