نیوز سیتی!
29 آذر 1401 - 17:20

کلاهبرداری 180 میلیونی از طرق پیامک سامانه ثنا

رئیس پلیس فتا استان آذربایجان شرقی از کشف پروند‌ه‌ای خبر داد که کاربری قربانی لینک جعلی سامانه ثنا شده بود که با اقدام به موقع کارشناسان پلیس فتا،مبلغ180 میلیون ریال برداشت شده غیرمجاز توسط مجرم سایبری به حساب وی عودت داده شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، محسن محمودی ظهر امروز در گفت و گو با خبرنگاران اظهار داشت: با مراجعه یکی از شهروندان به پلیس فتا استان و با ارائه شکوائیه خود با بیان اینکه در فضای مجازی با کلیک برروی لینک جعلی مورد بزه واقع شده است از پلیس فتا درخواست رسیدگی به موضوع را خواستار شد. 

وی افزود: در بررسی های اولیه مشخص گردید شهروند بزه دیده در یکی از شبکه‌های اجتماعی لینکی با عنوان ابلاغ الکترونیک قضایی دریافت می‌کند و برای اینکه ابلاغیه مورد نظر را مشاهده کند پس از وارد شدن به لینک ارسالی، تمامی اطلاعات بانکی خود را در قسمت خواسته شده وارد می‌کند که بلافاصله مبلغ ۱۸۰ میلیون ریال طی دو فقره از حساب بانکی وی برداشت غیرمجاز صورت می گیرد.

وی تصریح کرد: کارشناسان پلیس فتا به محض دریافت شکوائیه رسیدگی به موضوع را در دستور کار خود قرار دادند که بابررسی های فنی و تخصصی موفق به شناسایی فرد کلاهبردار شده و پس از هماهنگی با مقام قضایی اقدامات لازم پیرامون موضوع صورت گرفت.

این مقام انتظامی بیان داشت: خوشبختانه با تلاش و پیگیری های دقیق و همچنین اقدام به موقع و سریع کارشناسان پلیس فتا استان مبلغ برداشتی به حساب فرد قربانی عودت و پرونده جهت سیر مراحل قانونی به دادسرا ارسال گردید.

محمودی با بیان اینکه برای مشاهده‌ ابلاغ الکترونیک قضایی، نیازی به پرداخت وجه نیست اظهار داشت: هموطنان دقت داشته باشند که پیامک‌های قوه قضائیه هرگز با سرشماره شخصی ارسال نمی‌شوند و همچنین این پیامک‌های ارسالی فاقد لینک هستند و کاربران در صورت دریافت چنین پیام‌هایی از کلیک کردن برروی آنها به جد پرهیز کنند.

وی به مجرمان سایبری هشدار داد و گفت: هر شخصی که بخواهد در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی از اعتماد شهروندان سوءاستفاده کرده و آنان را مورد بزه قرار دهند پلیس در چهارچوب قانون با این افراد برخورد قاطع خواهد داشت.

رئیس پلیس فتا استان آذربایجان شرقی به شهروندان و کاربران فضای مجازی توصیه کرد : بر روی پیامک ها و لینک های جعلی ارسال شده تحت هیچ شرایطی کلیک نکرده و در صورتی که با موارد مجرمانه و مشکوک مواجهه شدید مراتب را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس WWW.Cyberpolice.ir و یا تماس با مرکز فوریتهای سایبری به شماره ۰۹۶۳۸۰ گزارش کنید.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 922909

مهمترین اخبار ایران و جهان: