نیوز سیتی!
29 آذر 1401 - 11:52

همه به‌زودی به توانمندی موشکی پیونگ‌یانگ پی خواهند برد

خواهر رهبر کره شمالی می‌گوید کسانی که به توانمندی‌های موشکی پیونگ‌یانگ شک دارند، به‌زودی خواهند فهمید که این موشک‌ها چه توانایی‌ دارند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، کیم یو جونگ، خواهر کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی و نایب رئیس یکی از دپارتمان‌های کمیته حزب مرکزی کارگران حاکم کره شمالی، نسبت به نمایش قریب‌الوقوع توانمندی‌های موشکی پیونگ‌یانگ هشدار داد.

یو جونگ در مطلبی انتقادی علیه سئول و کارشناسان خارجی که عملکرد موشکی و فناوری ماهواره‌ای کره شمالی را زیر سوال برده‌اند، اظهارات تندی را مطرح کرد.

وی در این مطلب که در خبرگزاری دولتی پیونگ‌یانگ منتشر شده، گفت کسانی که به توانمندی موشکی کره شمالی شک دارند، به‌زودی خواهند فهمید که موشک‌های کره شمالی قادر به انجام چه کارهایی هستند.

وی همچنین اظهارات برخی کارشناسان خارجی که نامشان ذکر نشده درباره ناتوانی سامانه‌های ماهواره‌ای این کشور را نیز رد کرد. وی علاوه بر این، تاکید کرد که کره شمالی از تحریم هیچ هراسی ندارد.

پیونگ‌یانگ به‌تازگی چندین و چند آزمایش موشک بالستیک انجام داده است.

وزارت امور خارجه کره شمالی نیز در بیانیه‌ای نوشت: ژاپن با اتخاذ یک راهبرد امنیتی جدید که حمله پیشگیرانه این کشور علیه سایر کشورها را تأیید می‌کند، یک بحران امنیتی جدی در شبه جزیره کره و منطقه شرق آسیا ایجاد کرده است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 921809

مهمترین اخبار ایران و جهان: