نیوز سیتی!
23 آذر 1401 - 20:11

رویش امید در زندگی زوج‌های نابارور/ ۲ هزار زوج صاحب فرزند شدند

اردبیل- رئیس جهاد دانشگاهی واحد استان اردبیل گفت: ۲ هزار و ۷۰۰ زوج نابارور در استان با مراجعه به مرکز درمان ناباروری جهاد دانشگاهی درمان موفقی داشتند و صاحب فرزند شدند.

به گزارش خبرنگار مهر، مهران اوچی عصر چهارشنبه در جریان بازدید از واحدهای مختلف جهاد دانشگاهی اردبیل با حضور رئیس دانشگاه محقق اردبیل با بیان اینکه روزانه به طور متوسط بیش از ۶ هزار نفر برای رفع مشکل نازایی خود به مرکز مراجعه می‌کنند، اظهار کرد: از زمان راه‌اندازی مرکز خدمات تخصصی درمان ناباروری در این استان که بیش از ۱۰ سال گذشته است، تاکنون بیش از ۲ هزار و ۷۰۰ خانواده با مراجعه به این مرکز و درمان موفق صاحب فرزند شدند.

وی افزود: این نهاد در حوزه سلامت باروری زیرساخت‌های مناسبی جهت ارائه خدمات درمانی به زوجین نابارور ایجاد کرده است که تمامی خدمات درمانی در بخش ناباروری جهاد دانشگاهی استان با هدف دسترسی عموم مردم تحت پوشش سازمان‌های بیمه‌گر قرار گرفته است.

رئیس جهاد دانشگاهی استان همچنین با اشاره به ذخیره‌سازی خون بند ناف در اردبیل خاطرنشان کرد: از زمان راه‌اندازی دفتر نمایندگی خون بند ناف رویان بیش از یک هزار و ۵۰۰ نمونه خون بند ناف از استان جمع‌آوری و برای ذخیره به شرکت فناوری بن یاخته‌های رویان جهاد دانشگاهی در تهران ارسال شده است.

اوچی با تاکید بر گردشگری سلامت به همت جهاد دانشگاهی اردبیل افزود: این طرح با کارفرمایی میراث فرهنگی و استانداری به این نهاد واگذار شده تا به عنوان یک سند بالادستی برای توسعه همه جانبه استان در بخش گردشگری تهیه و تدوین شود.

اسماعیل چمنی، رئیس دانشگاه محقق اردبیلی نیز در این بازدید با بیان اینکه در جهاد دانشگاهی بیشترین فعالیت‌ها با کمترین امکانات انجام می‌شود، افزود: هدف از ایجاد جهاد دانشگاهی تشکیل پلی میان دانشگاه و صنعت بوده است که جهاد دانشگاهی اردبیل با فعالیت‌های فاخر خود در مسیر اصلی پیشرفت قرار دارد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 911209

مهمترین اخبار ایران و جهان: