نیوز سیتی!
18 بهمن 1401 - 13:23

واکسیناسیون دام‌های عشایر لرستان علیه بیماری‌های آبله و طاعون

خرم‌آباد- مدیرکل دامپزشکی لرستان از واکسیناسیون دام‌های عشایر این استان علیه بیماری‌های آبله و طاعون نشخوارکنندگان خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، مصطفی زبردست امروز سه شنبه در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: مرحله اول خدمات رسانی دام‌های عشایری لرستان که از ابتدای دی ماه سال جاری در مناطق قشلاقی اطراف شهرستان‌های پلدختر، رومشکان و قسمت‌هایی از استان‌های ایلام و خوزستان انجام شده بود با همت همکاران دامپزشکی به پایان رسید.

وی، گفت: در اجرای این عملیات که از تمام توان همکاران بخش‌های دولتی و غیر دولتی استفاده شده بود تعداد ۷۴۵ هزار و ۱۸۶ رأس سنگین و تعداد ۶۵۳ هزار و ۹۴۳ رأس دام سبک به ترتیب علیه بیماری‌های آبله و طاعون نشخوارکنندگان کوچک واکسینه شدند.

مدیرکل دامپزشکی لرستان، ادامه داد: در اجرای این عملیات علاوه بر واکسیناسیون، سم پاشی، بیماریابی، توزیع بروشور و برگزاری کلاس آموزشی نیز به صورت رایگان برای بهره برداران عشایری استان انجام گرفت.

زبردست، اضافه کرد: از ابتدای اسفندماه مرحله دوم خدمات رسانی به دام‌های عشایری استان با واکسیناسیون علیه بیماری‌های تب برفکی و تب مالت آغاز خواهد شد که این مرحله نیز رایگان است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1024697

مهمترین اخبار ایران و جهان: