نیوز سیتی!
18 بهمن 1401 - 11:46

صلح و سازش اهالی 2 روستای شهرستان شوط پس از 2 سال اختلاف

رئیس کل دادگستری استان آذربایجان غربی از صلح و سازش اهالی دو روستا در شهرستان شوط پس از دو سال اختلاف با تلاشهای مستمر و جلسات متعدد با اهالی این روستاها خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه، ناصر عتباتی اظهار داشت: پس از اطلاع از اختلافات متعدد اهالی ۲ روستا از توابع شهرستان شوط که سر موضوع حقابه و حدود روستاها بوده و منجر به نزاع دسته جمعی بین اهالی ۲ روستا شده بود و  به موجب آن تعداد ۹ نفر از اهالی هر دو روستا به حبس و پرداخت دیه به میزان یک میلیارد و یکصد میلیون ریال محکوم شده بودند موضوع در دستور کار سازشی دادگستری شهرستان شوط قرارگرفت. 

وی افزود: با تلاش‌های مستمر و ارشادات و راهنمایی‌ها و جلسات متعدد با اهالی روستاها  در دادگستری  شهرستان شوط و حضور میدانی عباس نژاد رئیس دادگستری این شهرستان و اعضای هسته جهادی بخشایش در روستا‌های مذکور و ملاحظه محل  اختلاف آنها نهایتاً با حضور اعضای هسته جهادی بخشایش این شهرستان و معتمدین و ریش سفیدان هر ۲ روستا در محل مسجد جامع یکی از این روستاها  نهایتاً صلح و سازش برقرار شد.

رئیس کل دادگستری آذربایجان‌غربی با اشاره به رفع کدورت چندین ساله اهالی هر۲ روستا خاطرنشان کرد: طرفین نسبت به همدیگر اعلام رضایت کرده و پرونده‌های آنها با سازش مختومه شد.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1024397

مهمترین اخبار ایران و جهان: