نیوز سیتی!
05 اسفند 1401 - 22:28

نبنزیا: روابط روسیه با آمریکا به روال سابق باز نخواهد گشت

نماینده روسیه در سازمان ملل در نشست شورای امنیت درباره اوکراین گفت که غرب خواهان تضعیف روسیه و از هم گسیختگی چین است تا خودش دست برتر را در جهان داشته باشد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، نماینده دائم روسیه در سازمان ملل در نشست شورای امنیت برای بررسی تحولات اکراین در نخستین سالگرد عملیات ویژه روسیه گفت: واضح است که اوکراین را نمی‌توان قربانی قلمداد کرد چرا که این کی یف بود که جنگ را علیه ساکنان دونتسک و لوهانسک آغاز کرد و مردم اوکراین را در راستای تأمین منافع غرب قربانی کرد.

وی ادامه داد: نمایندگان اوکراین و کشورهای غربی از واژه صلح استفاده می‌کنند، در حالی که مقصود آنها تسلیم شدن روسیه است. آنها می‌خواهند روسیه را متحمل شکست راهبردی کنند تا تجزیه شود.

نبنزیا تصریح کرد: ما هرگز اعلام نکرده‌ایم که هدف عملیات ویژه نظامی در اوکراین نابودی این کشور است. غرب خواهان تضعیف روسیه و از هم گسیختگی چین است تا خودش دست برتر را در جهان داشته باشد. روابط روسیه با آمریکا به روال سابق باز نخواهد گشت و احیای این روابط بسیار سخت خواهد بود.

نماینده روسیه افزود: ما آماده مذاکره درباره کیفیت محقق ساختن اهداف عملیات ویژه نظامی در اوکراین از طریق راه‌های مسالمت آمیز هستیم و نمی‌توانیم سناریوهایی را بررسی کنیم که این اهداف را محقق نمی‌سازد.

وی در پایان گفت: اگر اوکراین اقدامات خصمانه خود را متوقف کند، به این کشور فرصت داده خواهد شد تا دوباره به عنوان یک کشور معمولی متولد شود.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1054753

مهمترین اخبار ایران و جهان: