نیوز سیتی!
04 اسفند 1401 - 23:59

حوزه گردشگردی گلوگاه اشتغال آفرینی در کرمانشاه است

کرمانشاه- استاندار کرمانشاه به ریشه‌یابی‌ها و تاکیدات مسئولان کشوری و استانی استان برای ایجاد زمینه‌های اشتغالزایی، گفت: حوزه گردشگردی گلوگاه اشتغال آفرینی در کرمانشاه است.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد طیب صحرایی شامگاه پنجشنبه در جلسه شورای اداری که با حضور وزیر کشور و مسئولان استانی که در سالن شهدای استانداری کرمانشاه برگزار شد، اظهار کرد: برای پیشرفت استان کرمانشاه باید تلاش کنیم که اقدامات علمی، منطقی و عالمانه‌تر دنبال شود و از سلایق فردی فاصله گرفته شود.

وی با اشاره به اینکه ایجاد اشتغال از موارد مورد تاکید رئیس جمهور است، افزود: برای ایجاد اشتغال در استان کرمانشاه راه‌های زیادی وجود دارد اما رویکرد عالمانه مهمترین راه آنکه بر این اساس با ترسیم نقشه راهبردی بر اساس حداقل پنج نظام بالادستی این مسیر را باید دنبال کرد.

استاندار کرمانشاه در ادامه تصریح کرد: طبق مستندات سفر مقام معظم رهبری به استان کرمانشاه و سفر رئیس جمهور به استان کرمانشاه تعیین و بررسی برنامه و بودجه ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ و نظر کارشناسی مسئولان می‌توان نقشه راهبردی را برای رسیدن به راه حل برای حرکت به سمت پیشرفت دنبال کرد.

صحرایی با تاکید بر اینکه تلاش همه جانبه برای ارائه نقشه راهبردی نیازمندی استان کرمانشاه برای رفع مشکلات است، بیان کرد: تعیین بودجه در این راستا از الزامات این نقش است و در نهایت با توجه به بررسی پنج مستند و برنامه بررسی شده گردشگری به عنوان گلوگاه اشتغال آفرینی استان کرمانشاه شناخته شده است.

وی با تاکید به وجود چهار هزار اثر تاریخی در استان کرمانشاه، خاطر نشان کرد: در کنار پیشرفت حوزه‌های صنعت، کشاورزی و… باید به پیشرفت حوزه گردشگری توجه بیشتری داشت و از غفلت در این حوزه خودداری کرد.

استاندار کرمانشاه با تاکید بر اینکه توجه به گردشگری به عنوان یک نگاه راهبردی به ظرفیت‌های استان کرمانشاه از نظر مقام معظم رهبری و رئیس جمهور است، بیان کرد: به همین منظور برای رسیدن به چهره زیبا و سینه ستبر در استان کرمانشاه برای توسعه و پیشرفت حوزه گردشگری درون مرزی و برون مرزی تلاش مضاعف صورت گیرد.

صحرایی عنوان کرد: برای رسیدن به پیشرفت در حوزه گردشگری نیازمند اقدامات ایجابی و سلبی نیازمند بوده و اقداماتی برای ایجاد شرایط و آمادگی استان به همراه آسیب زدایی در کنار یکدیگر صورت گیرد.

وی با بیان اینکه استان کرمانشاه را باید زیباتر و کم آسیب‌تر نشان دهیم، گفت: با توجه به اینکه بیکاری به عنوان یک معضل جدی در استان کرمانشاه پدیده‌هایی با کلید واژه معتادین و زباله‌گرد ایجاد کرده رسیدگی به این موضوع نیازمند کار ریشه‌ای است.

استاندار کرمانشاه ادامه داد: رسیدگی به مسئله معتادین و زباله‌گردها تا ۱۰ روز آینده با مقدمه سازی جدی آغاز خواهد شد اما این اقدام یک اقدام سلیقه‌ای و ذوقی نبوده بلکه به عنوان ضرورت‌های استان کرمانشاه در حوزه فرهنگی، سیاسی، اجتماعی و تربیتی مؤثر بوده که برای آسیب‌زدایی گام به گام تلاش شود.

صحرایی با درخواست از تمامی مدیران استان کرمانشاه برای مشارکت در طرح جمع آوری معتادین، عنوان کرد: این اقدام به عنوان تکلیفی برای تمامی مدیران استان کرمانشاه تلقی شده و به همین منظور به یک کار سازمانی با همراهی تمامی مسئولان نیازمند است و کم کاری هیچ ارگانی قابل پذیرش و بخشش نخواهد بود.

وی در پایان به ارزیابی و بررسی عملکرد مسئولان تا ۳.۵ ماه آینده اشاره کرد و افزود: پاسخگویی به ۱۰ سوال مطرح شده برای مسئولان و همچنین اقدامات و برنامه‌های آنها در عملیات جمع آوری معتادین و کمک به اشتغال ۲ مسئله‌ای است که مدیران استانی بر آن اساس سنجش خواهند شد چرا که امروز مدیریت و داشتن برنامه و نیز عملکرد در پرسه اشتغالزایی بزرگترین مأموریت در استان کرمانشاه است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1053353

مهمترین اخبار ایران و جهان: