نیوز سیتی!
24 بهمن 1401 - 17:34

۲۰۰ ویلچر بین معلولان روستایی استان سمنان توزیع شد

سمنان- مدیرکل بهزیستی استان سمنان بابیان اینکه طرح مثبت حرکت باهدف توزیع وسایل توانبخشی به محرومان به اجرا درآمد، گفت: در این طرح ۲۰۰ ویلچر بین جامعه هدف روستایی استان توزیع شد.

محمود منطقی در گفتگو با خبرنگار مهر، ضمن بیان اینکه یکی از اقدامات بهزیستی فراهم کردن وسایل توانبخشی برای جامعه هدف خود است، ابراز داشت: بسیاری از این وسایل کمک توانبخشی گران و هزینه بر هستند و پرداخت و تهیه آن برای محرمان و نیازمندان ساکن در نواحی روستایی و دورافتاده استان سمنان مقدور نیست لذا تدبیری در نظر گرفته شد تا این وسایل تهیه و در اختیار جامعه هدف گذاشته شود.

وی ضمن بیان اینکه یکی از تدبیرهای لازم اجرای طرحی به نام مثبت حرکت در استان سمنان بوده است، افزود: برای به‌کارگیری دستگاه‌ها و سایر نهادها در این کار خیر و خداپسندانه از ستاد اجرایی فرمان امام در این راستا کمک گرفته شد و تفاهم نامه‌ای فی‌مابین این نهاد و سازمان بهزیستی به امضا رسید.

مدیرکل بهزیستی استان سمنان ضمن بیان اینکه یکی دیگر از مفاد این تفاهم نامه کمک به ساخت سرپناه مناسب و رفع نیازهای جامعه هدف بوده است، ابراز داشت: در قالب این تفاهم نامه ۴۰ واحد مسکونی جامعه هدف بهزیستی توسط ستاد اجرایی حضرت امام خمینی (ره) مناسب سازی خواهد شد.

منطقی ضمن بیان اینکه خیران همواره یاریگر مددجویان و نیازمندان استان سمنان بوده و هستند، تصریح کرد: با توجه به اینکه در مرحله نخست ۲۰۰ ویلچر بین جامعه هدف استان سمنان توزیع شد در مرحله دو تهیه سایر وسایل کمک توانبخشی در دستور کار است که امیدواریم نیکوکاران برای انجام این کار خیر بهزیستی را یاری دهند.

وی ضمن بیان اینکه ۲۲ واکر، ۱۴ عصای نابینایان، ۴۵ عصای جسمی حرکتی، چهار تشک مواج، پنج عدد تشک ویلچر مورد نیاز است، افزود: این وسایل کمک توانبخشی قرار است بین جامعه هدف محروم روستایی استان سمنان توزیع شود.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1036497

مهمترین اخبار ایران و جهان: