نیوز سیتی!
25 بهمن 1401 - 11:11

۱۶.۵ هکتار از اراضی راکد نواحی صنعتی گلستان به انفال بازگشت

گرگان- رییس کل دادگستری گلستان گفت: با پیگیری ستاد اقتصاد مقاومتی این مجموعه، ۱۶.۵ هکتار از اراضی راکد نواحی و شهرک های صنعتی گلستان به بیت المال بازگشت و آماده واگذاری برای امر تولید است.

به گزارش خبرنگار مهر، حیدر آسیابی پیش از سه شنبه در گفتگو با خبرنگاران اظهارکرد: با ورود دادگستری گلستان، ۱۶۵ هزار مترمربع از زمین‌های راکد شهرک‌ها و نواحی صنعتی گلستان خلع ید و به بیت المال بازگردانده شد.

رئیس کل دادگستری گلستان افزود: این زمین‌ها در قالب ۳۳ فقره قرارداد و برای ساخت واحدهای تولیدی به سرمایه گذاران واگذار شده بود اما با گذشت چند دهه، هیچ اقدامی برای ساخت و ساز و راه اندازی کارخانه‌های تولیدی در این زمین‌ها، انجام نشده بود.

وی ادامه داد: این زمین‌ها در حالی در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان، راکد و بدون استفاده مانده بود که شرکت شهرک‌های صنعتی گلستان، هیچ زمینی برای واگذاری به سرمایه گذاران جدید و توسعه کارخانه‌های استان در اختیار نداشت.

آسیابی افزود: این موضوع از چند ماه پیش به صورت ویژه در دستور کار ستاد اقتصاد مقاومتی استان قرار گرفت و در دادگاه‌های استان رأی به خلع ید ۱۶.۵ هکتار از این زمین‌ها داده شد.

وی با بیان اینکه ۱۰ هکتار از مساحت آزاد شده، آماده واگذاری به متقاضیان جدید است، افزود: بر اساس اعلام مسئولان شرکت شهرک‌های صنعتی استان، زمینهای صنعتی آزاد شده، قابلیت سرمایه گذاری حداقل ۲۰ سرمایه گذار و اشتغالزایی ۳۰۰ نفر را فراهم کرده است.

وی اظهار کرد: بر اساس مصوبه ستاد اقتصاد مقاومتی دادگستری استان، شرکت‌های دانش بنیان در اولویت واگذاری این زمین‌ها هستند تا بتوانند از تسهیلات حمایتی دولت برای توسعه این واحدها برخوردار شوند.

آسیابی گفت: امسال با ورود دادگستری استان ۴۵ هکتار از زمین‌های اسکله بندرگز که قرار بود تأسیسات گردشگری در آن ساخته شود اما پس از چند دهه راکد و بدون استفاده بود، خلع ید شد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1037453

مهمترین اخبار ایران و جهان: