نیوز سیتی!
21 بهمن 1401 - 14:09

مراسم خاطره گویی«عشایر و انقلاب» در کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد

یاسوج_ مراسم خاطره گویی «عشایر و انقلاب» به عنوان اولین برنامه روستاگردی دفتر ادبیات پایداری حوزه هنری کهگیلویه و بویراحمد در روستای «عنا» برگزار شد.

به گزارش خبرنگار مهر، مسئول دفتر ادبیات پایداری حوزه هنری کهگیلویه و بویراحمد صبح جمعه در گفتگو با خبرنگاران گفت: روستاگردی عنوان برنامه‌ای است که حوزه هنری استان با هدف روایت سازی از حوادث و رویدادهای مهم عشایر و ترویج فرهنگ عشایر در میان نسل جوان بنا نهاده است.

رحمت الله رسولی مقدم افزود: اولین برنامه روستاگردی دفتر ادبیات پایداری حوزه‌ی هنری استان با موضوع «عشایر و انقلاب» و با محوریت روایتگری روز چهارشنبه ۱۹ بهمن ۱۴۰۱، در روستای «عنا» شهرستان باشت برگزار شد.

رسولی مقدم تصریح کرد: در این برنامه که با حضور ریاست و معاونت محترم حوزه‌ی هنری استان، مدیریت دفتر ادبیات پایداری و تیم مستندساز حوزه هنری برگزار شد، ۹ نفر از راویان بومی روستا که از شاهدان عینی بمباران روستای «بهره عنا» در سال ۱۳۴۲ توسط رژیم پهلوی بودند، به روایت آن واقعه‌ی هولناک پرداختند.

مراسم خاطره گویی«عشایر و انقلاب» در کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد

وی با اشاره به نهادهای مشارکت کننده در این برنامه اضافه کرد: این برنامه با همکاری و مشارکت دستگاه‌های فرهنگی و اجرایی شهرستان باشت از جمله آموزش و پرورش، فرهنگ و ارشاد اسلامی، اوقاف و امور خیریه، دهیاری و شورای روستا و با حضور مردم و دانش‌آموزان روستا و جمعی از مسئولین شهرستان برگزار شد.

مسئول دفتر ادبیات پایداری حوزه هنری استان بیان کرد: بازدید از بافت روستا و اهدای بسته فرهنگی از طرف حوزه‌ی هنری به دانش‌آموزان این روستا، از دیگر برنامه‌های جنبی این مراسم بود.

شایان ذکر است که آستان مطهر امامزاده سید فخرالدین احمد در قلب روستای بهره عنا، میزبان و محل اجرای این برنامه بود.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1031409

مهمترین اخبار ایران و جهان: