نیوز سیتی!
20 بهمن 1401 - 17:42

اقدامات وزارت ارشاد تبدیل به یک شاخص در مسیر فرهنگی کشور شده است

قزوین- استاندار قزوین گفت: تدابیر و اقدامات مدیریتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در دوره اخیر تبدیل به یک شاخص جدید در مسیر فرهنگی کشور شده است و به طور قطع در آینده منشأ اثر خواهد بود.

به گزارش خبرگزاری مهر، محمدمهدی اعلایی استاندار قزوین ظهر پنج شنبه در دیدار وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه قزوین اظهار داشت: دهه فجر امسال با سال‌های گذشته تفاوت‌هایی دارد که یکی از حوزه‌های شاخص این تفاوت در موضوعات فرهنگ و هنری مشاهده می‌شود، تفاوتی که با تدابیر مدیریتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تحقق پیدا کرده است و این تدابیر تبدیل به یک شاخص جدید در مسیر فرهنگی کشور شده است.

وی افزود: مردم به دنبال اعتقادات و باورهای دینی هستند و خوشبختانه در دوره جدید وزارت ارشاد کسانی روی کار آمده‌اند که برخواسته از خواست مردم هستند و به طور قطع تحولات اساسی در این دوره اتفاق خواهد افتاد.

استاندار قزوین اضافه کرد: دشمنان برای ایام دهه فجر نقشه‌های زیادی در حوزه فرهنگ و هنر کشیده بودند ولی با لطف و مدد خداوند و تلاش‌های وزارت فرهنگ و ارشاد این ایام تبدیل به ریل گذاری جدیدی در مسیر فرهنگ و هنر می‌شود.

نماینده عالی دولت در استان اظهار داشت: مجموعه مدیریتی استان قزوین در دوره اخیر با توجه به توصیه‌های نماینده ولی فقیه در استان اقدامات خوبی در حوزه فرهنگی و اجتماعی انجام داده است و در این استان ایده‌هایی در حوزه فرهنگی و اجتماعی دنبال می‌شود که به طور قطع منشأ اثرخواهد بود.

وی افزود: خیلی از مباحث امنیتی در وهله نخست امنیتی نبوده‌اند و برخواسته از موضوعات فرهنگی و اجتماعی بوده‌اند، به همین دلیل استان قزوین به دنبال راه اندازی شورای تأمین فرهنگی می‌باشد تا بدین وسیله مسائل فرهنگی و اجتماعی مشخص و با یک برنامه ریزی مناسب اقدام شود.

اعلایی گفت: ایجاد شهرک تولید محتوا یکی از نقایصی است که در سطح کشور وجود دارد و باید مورد توجه قرار گیرد، موضوعی که راه اندازی آن در مصوبات سفر رئیس جمهور به استان قزوین لحاظ شده است و اوقاف متولی سرمایه گذاری فیزیکی شده و به دنبال اقدامات نرم افزاری آن هم هستیم.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1030197

مهمترین اخبار ایران و جهان: