نیوز سیتی!
20 بهمن 1401 - 22:40

واکسیناسیون بیش از ۵۲۰ هزار رأس دام علیه در سیستان و بلوچستان

زاهدان- رئیس اداره بهداشت و مدیریت بیماری‌های دامی اداره کل دامپزشکی سیستان و بلوچستان از واکسینه شدن بیش از ۵۲۰ هزار رأس دام از جمعیت دامی استان علیه بیماری‌های خطرناک و واگیر دامی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی سیستان و بلوچستان، ویدا معزی اظهار داشت: از وظایف ذاتی و خدمات مستمر سازمان دامپزشکی کشور ایمن سازی جمعیت دامی علیه بیماری‌های خطرناک و واگیر دامی است.

وی با بیان اینکه این بیماری‌ها گاهاً علاوه بر خسارات گسترده اقتصادی سلامت جامعه انسانی و امنیت غذایی را نیز تهدید می‌کند، بیان کرد: از این رو کارشناسان دامپزشکی به صورت مستمر و در قالب طرح و برنامه‌های ابلاغی سازمان دامپزشکی کشور جمعیت دامی را علیه بیماری‌های مختلف واکسینه می‌کند.

رئیس اداره بهداشت و مدیریت بیماری‌های دامی اداره کل دامپزشکی سیستان و بلوچستان اظهار کرد: در ایام دهه فجر نیز با هدف ارائه خدمت به بهره برداران، صیانت از سرمایه‌های دامی و امنیت غذایی در جامعه بیش از ۵۲۰ هزار رأس دام از جمعیت دامی استان علیه بیماری‌های مختلف دامی مانند تب برفکی، آبله، بروسلوز، هاری، لمپی اسکین و غیره واکسینه شدند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1030653

مهمترین اخبار ایران و جهان: