نیوز سیتی!
18 اسفند 1401 - 16:38

نتانیاهو با بالگرد وارد فرودگاه «بن گوریون» شد

صهیونیست های معترض به اصلاحات قضایی نتانیاهو مسیر فرودگاه بن گوریون را بستند و نخست وزیر رژیم صهیونیستی مجبور شد با بالگرد وارد این فرودگاه شود.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المیادین، صهیونیست های معترض به اصلاحات قضایی بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی بار دیگر به خیابان ها آمدند و نتانیاهو را مجبور کردند برای دیدار با «لوید آستین» وزیر دفاع آمریکا با بالگرد وارد فرودگاه شود.

بر همین اساس خبرنگار المیادین در اراضی اشغالی اعلام کرد که پلیس رژیم صهیونیستی مسیرهای منتهی به فرودگاه را با کامیون بسته است تا معترضان نتوانند به سمت فرودگاه پیش روی کنند و نتانیاهو مجبور شده است به همراه همسر خود با بالگرد وارد فرودگاه شود.

وی افزود: در حال حاضر تظاهرات در نزدیکی فرودگاه بن گوریون و تل آویو متمرکز است و دانشجویان «دانشگاه عبری» نیز چهاره های اصلی تل آویو را بسته اند و پیش بینی می شود که تظاهرات گسترده تر شود.

بر اساس این گزارش، پلیس رژیم صهیونیستی برای پراکنده کردن معترضان در تل آویو نیروهای ویژه را فراخوانده است و پلیس تا کنون ۱۲ معترض را بازداشت کرده است.

رسانه های عبری زبان نیز اعلام کردند که به خاطر گسترش اعتراضات وزیر دفاع آمریکا در فرودگاه با وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی دیدار خواهد کرد.

گفتنی است، هفته های اخیر شاهد اعتراضات صهیونیست‌ ها علیه قانون اصلاحات قضایی بوده و معترضان خواستار توقف روند تصویب این قانون هستند.

در طرح کابینه نتانیاهو موسوم به «اصلاح قانون قضایی» که ساکنان سرزمین های اشغالی از آن به کودتای «قانون اساسی» تعبیر می کنند، از اختیارات دستگاه قضایی این رژیم کاسته و در مقابل قدرت و جایگاه قوه مجریه و مقننه در این رژیم تقویت خواهد شد.

این لایحه در جلسه کنست که اخیرا برگزار شد، در قرائت اول با ۶۳ رأی موافق و ۴۷ رأی مخالف، به تصویب رسید.

این لایحه برای آن که به قانون تصویب شود، باید در قرائت‌های دوم و سوم نیز به رأی گذاشته شود و در کمیسیون های تخصصی رأی آورد و در در صورت تصویب نهایی به قانون تبدیل خواهد شد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1083509

مهمترین اخبار ایران و جهان: