نیوز سیتی!
18 اسفند 1401 - 21:51

نرخ بیکاری مازندران به ۵.۸ درصد کاهش یافته است

ساری- معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری مازندران گفت: نرخ بیکاری در استان در ابتدای سال ۷.۷ درصد بود که اکنون به ۵.۸ درصد کاهش یافته است.

به گزارش خبرنگار مهر، حسن خیریان پور شامگاه پنجشنبه در کارگروه اشتغال با اظهار این که سهمیه اشتغال استان ۵۳ هزار و ۸۶۲ نفر نفر بود که بیش از ۵۶ هزار نفر در سامانه رصد تعاون استان معادل ۱۰۵ درصد ثبت شده است.

وی افزود: در ابتدای امسال بعد از ابلاغ سهمیه اشتغال استان در دو برش شهرستان و دستگاهی تدوین شد و با همت و تلاش مجموعه‌های دولت طبق آخرین آمار مرکز آمار ایران، نرخ بیکاری در استان از ۷.۷ درصد به ۵.۸ درصد کاهش یافته است.

وی ادامه داد: مازندران دومین استانی است که بیشترین تقلیل نرخ بیکاری را به خود اختصاص داده است و نرخ مشارکت اقتصادی استان نیز در ابتدای امسال ۴۲.۸ درصد بود که اکنون به ۴۴.۸ درصد افزایش یافته است و نرخ مشارکت استان ۳.۸ درصد بیشتر از میانگین کشوری است.

خیریان پور تصریح کرد: توانمندسازی نیروهای بیکاری از دیگر اقدامات است که این طرح در سه محور شامل مهارت آموزی در محیط کار اجرا شد که دو هزار و ۸۱۲ نفر مهارت‌های لازم را یافتند.

وی گفت: ۱۳۸ فقره مجوز کارگاه‌های جوار اقتصادی در استان صادر شد و همچنین طرح مهارت آموزی سربازان وظیفه منقضی خدمت نیز در استان اجرا شده است.

معاون استاندار مازندران تصریح کرد: شش هزار و ۲۵۹ نفر از سربازان منقضی خدمت نیز مهارت‌های کار را دریافت کردند.

وی تلاش برای بهبود فضای کسب وکار را از دیگر دستاوردها ذکر کرد و گفت: با بهره گیری از ظرفیت ماده ۱۱ قانون بهبود کسب وکار شورای بهبود کسب وکار در استان برنامه ریزی شده است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1083909

مهمترین اخبار ایران و جهان: