نیوز سیتی!
21 اسفند 1401 - 18:57

بازشناسی هویت فرهنگی در جامعه ضروری است

ساری- نماینده ولی فقیه در مازندران بازشناسی و تقویت هویت فرهنگی و اصیل را ضروری دانست و گفت: بانوان فرهنگ اصیل را به فرزندان منتقل کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله محمدباقر محمدی لائینی عصر یکشنبه در همایش بانوان تأثیرگذار استان با اظهار اینکه بانوان در عرصه‌های مختلف در دوران انقلاب اسلامی و دفاع مقدس نقش آفرینی کرده‌اند، گفت: بانوان باید هویت خود را درک و تقویت کنند.

وی بر لزوم تقویت فرهنگ بومی و اصیل برای مقابله با فرهنگ بیگانه تاکید کرد و گفت: باید فرهنگ خود را بشناسیم و برابر فرهنگ بیگانه ایستادگی کنیم.

وی بازشناسی و تقویت هویت دینی و اصیل را ضروری دانست و گفت: مدارس و دانشگاه‌ها باید این هویت را تقویت و به دانش آموزان معرفی کنند.

امام جمعه ساری هدف از تأثیرگذاری را حل مسائل فرهنگی و اجتماعی در جامعه دانست و گفت: یکی از مسائل جامعه عفاف و حجاب است و دشمن در این زمینه در حال برنامه ریزی برای تغییر سبک زندگی است.

نماینده ولی فقیه در مازندران با اظهار اینکه اکثریت خانواده‌های مازندران به فرهنگ اصیل دینی و اعتقادات پایبند هستند، گفت: بانوان تأثیرگذار در حوزه‌های مختلف می‌توانند نقش آفرینی کنند.

وی جهاد در حوزه اقتصادی، تولید و مسائل فرهنگی را امری مهم بیان کرد و گفت: مقابله با فرهنگ بیگانگان باید از سوی بانوان و خانواده جدی گرفته شود تا با رفع مسائل اجتماعی و فرهنگی بتوانیم تأثیرگذاری درستی داشته باشیم.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1089009

مهمترین اخبار ایران و جهان: