نیوز سیتی!
16 اسفند 1401 - 12:08

مدیر عامل اتحادیه مرغداران: تولید تخم مرغ در خراسان رضوی 2 برابر میزان مصرف است/ در روزهای نزدیک به ماه رمضان و نوروز کمبود نداریم

مدیر عامل اتحادیه مرغداران مرغ تخم‌گذار خراسان رضوی گفت: تولید تخم ‌مرغ بیش از دو برابر نیاز داخل استان است و هیچ التهابی در روزهای نزدیک به عید نوروز و ماه مبارک رمضان نخواهیم داشت.

سید حسین موسوی‌نژاد در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری فارس در مشهد اظهار کرد: روزانه حدود ۴۵۰ تن تولید تخم مرغ در خراسان رضوی داریم و میزان مصرف روزانه حدود ۲۰۰ تن است که تولید مازاد بر نیاز به استان های دیگر صادر می‌شود. طبق روال سال های گذشته در ماه مبارک رمضان معمولا مصرف تخم مرغ کاهش می یابد و در ایام عید نوروز، مصرف آن بیشتر می شود. اگر نیاز مردم استان باز هم بیشتر شود مشکلی در زمینه تامین تخم مرغ خانوار نداریم.

وی با اشاره به هزینه‌ بالای تولید تخم مرغ گفت: با توجه به این که در روزهای پایان سال هستیم اما قیمت ها بیشتر از نرخ مصوب نیست و تخم مرغ به همان مبلغ هر کیلو ۴۷ هزارتومان فروخته می شود. هرچند که با افزایش هزینه ها این مبلغ دیگر برای تولیدکنندگان توجیه اقتصادی ندارد.

موسوی نژاد افزود: تولیدکننده با افزایش هزینه ها رغبتی به جوجه ریزی ندارد و این زنگ خطری برای حدود ۶ ماه آینده است. ما درخواست افزایش قیمت را داده ایم اما توجهی به آن نشده و همین موضوع باعث شده تا تولید کننده به سمت کاهش تولید برود.

مدیر عامل اتحادیه مرغداران مرغ تخم‌گذار استان ادامه داد: قیمت تمام شده هرکیلو تخم مرغ برای مرغدار بیش از ۴۵ هزارتومان است و تولیدکننده لازم است سود ۱۰ درصدی بگیرد. با این محاسبات باید تولیدکننده هر کیلو تخم مرغ رادر حدود ۴۹ هزارتومان درب مرغداری بفروشد و با توجه به افزایش هزینه‌ها لازم است دولت، نگاه حمایتی به این حوزه داشته باشد.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1079109

مهمترین اخبار ایران و جهان: