نیوز سیتی!
03 اسفند 1401 - 10:46

هشدار وزش باد شدید در استان سمنان/ غلظت آلاینده‌ها افزایش یافت

سمنان- هواشناسی استان سمنان از امروز به مدت ۴۸ ساعت هشدار زرد وزش باد شدید را در اقصی نقاط استان اعلام کرده است.

به گزارش خبرنگار مهر، سازمان هواشناسی اعلام کرده که امروز و فردا جو پایداری در استان سمنان حاکم خواهد بود و در برخی ساعات وزش بادهای شدید را در اغلب نقاط استان مشاهده خواهیم کرد. همچنین با پایداری جو افزایش نسبی آلاینده‌ها را در نواحی غربی، صنعتی و مرکزی را شاهد خواهیم بود.

ایرج مصطفوی مدیرکل هواشناسی استان سمنان در گفتگو با خبرنگار مهر، ضمن هشدار نسبت به وزش باد شدید در نقاط مختلف استان بیان کرد: در پی وزش باد امروز و فردا هشدار زرد در اقصی نقاط استان صادر شده است.

مصطفوی با بیان اینکه احتمال سقوط تابلوهای تبلیغاتی و اجسام و همچنین شکستن شاخه‌های درختان در این وضعیت جوی وجود دارد، ابراز کرد: ورزش بادهای شدید همچنین احتمال سقوط بهمن در گذرگاه‌های کوهستانی بهمن خیز را نیز افزایش داده است.

وی با بیان اینکه پرهیز از صعود به ارتفاعات از دیگر توصیه‌های ما به هموطنان و هم استانی‌ها است، بیان کرد: کاهش کیفیت هوا و کاهش شعاع دید از دیگر موضوعاتی است که در این ۴۸ ساعت در استان سمنان شاهد آن خواهیم بود.

آسمان مرکز استان سمنان امروز صاف تا کمی ابری و غبارآلود اعلام شده است همچنین شاخص‌ها نشان می‌دهد که در گرمسار، سمنان و ایوان کی به صورت ملموسی کیفیت هوا کاهش پیدا کرده و دلیل آن هم آلاینده‌های صنعتی است.

گفتنی است دمای هوا در استان سمنان روند افزایشی یا کاهشی محسوسی نخواهد داشت همچنین برای ۲۴ ساعت آینده مرکز استان سمنان آسمان قسمتی ابری تا نیمه ابری و غبارآلود پیش بینی شده است. بیشینه و کمینه دمای هوای سمنان برای امروز ۱۵ و سه درجه بالای صفر اعلام شده است.

وزش باد شدید همچنین برای دیگر نقاط استان سمنان نیز پیش بینی شده و هر چه از روز می‌گذرد میزان آن نیز شدید تر می‌شود. هم اکنون سرعت وزش باد در گرمسار از ۲۱ کیلومتر بر ساعت نیز تجاوز کرده است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1049997

مهمترین اخبار ایران و جهان: