نیوز سیتی!
14 اسفند 1401 - 12:38

غربالگری شنوایی ۱۳ هزار نفر از شاغلان در صنایع و سازمان‌های دزفول

دزفول- مسئول واحد بهداشت حرفه‌ای مرکز بهداشت دزفول گفت: ۱۳ هزار نفر از شاغلان صنایع، ادارات و سازمان‌های شهرستان دزفول در سال‌جاری در مراکز طب کار از نظر شنوایی غربالگری شدند.

مریم بی تار در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: هدف واحد مهندسی بهداشت حرفه‌ای از این اقدام حفظ و ارتقای سلامت شاغلان بخش دولتی و خصوصی و پیشگیری از بروز بیماری‌های شغلی است.

وی افزود: برای رسیدن به این هدف کارشناسان بهداشت حرفه‌ای در ۲ شیفت صبح و عصر بر فعالیت دستگاه‌ها، کارگاه‌ها و صنایع برای تأمین محیط کار سالم نظارت می‌کنند.

مسئول واحد بهداشت حرفه‌ای مرکز بهداشت دزفول ادامه داد: این کارشناسان در بازرسی‌های خود سلامت شاغلان صنایع، کارگاه‌ها و ادارات را طبق چک لیست ابلاغی وزارت بهداشت بررسی و در صورت لزوم‌، آموزش‌ها و تذکرات لازم را به کارفرمایان و کارگران ارائه می‌دهند.

بی تار بیان کرد: در مراکز طب کار شهرستان دزفول نیز معاینات شغلی و دوره‌ای از شاغلان انجام می‌شود که در غربالگری‌های شنوایی سال جاری تعداد یک هزار و ۵۰۰ نفر از ۱۳ هزار نفر غربالگری با تشخیص افت شنوایی به مراکز درمانی تخصصی ارجاع داده شدند.

وی با بیان اینکه ۱۲ اسفند ماه به عنوان روز جهانی شنوایی نامگذاری شده است، افزود: با رعایت نکاتی مانند معاینه و غربالگری همه نوزادان در بدو تولد برای تشخیص زودرس بیماری‌های مادرزادی ایجاد کننده اختلال شنوایی، گوش ندادن به صداها و موسیقی فراتر از آستانه شنوایی و استفاده نکردن طولانی مدت از هدفون به ویژه برای کودکان می‌توان از ایجاد مشکلات شنوایی پیشگیری کرد.

بی تار عنوان کرد: خودداری از وارد کردن اجسام خارجی به گوش (گوش پاک کن و اجسام نوک تیز)، استفاده از وسایل حفاظت فردی هنگام مواجه شدن با صداهای بلند و خودداری از مصرف خودسرانه داروها که ممکن است باعث آسیب عصب شنوایی شوند در پیشگیری از ایجاد مشکلات شنوایی مؤثر هستند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1073853

مهمترین اخبار ایران و جهان: