نیوز سیتی!
14 اسفند 1401 - 00:44

۱۲۴۰ زندانی خراسان‌جنوبی مشمول عفو رهبری شدند

رئیس کل دادگستری خراسان‌جنوبی گفت: تا به امروز ۱۲۴۰ زندانی در استان مشمول عفو مقام معظم رهبری شده‌اند و بررسی پرونده‌ها برای افزایش این آمار ادامه دارد.

به گزارش خبرگزاری فارس از خوسف، حجت‌الاسلام موحدی‌راد، رئیس کل دادگستری خراسان‌جنوبی امروز در مراسم افتتاح دفتر انجمن زندانیان این شهرستان ضمن تبریک ولادت حضرت علی‌اکبر(ع) و روز جوان اظهارداشت: انجمن حمایت از زندانیان یک مجموعه خیریه بوده که تها با همراهی و همدلی مردم و خیران می‌تواند کاری انجام دهد و هیچ اعتبار خاصی از مرکز نداریم.

وی تصریح کرد: اعتباراتی که باید قوه قضائیه و یا سازمان زندان ها و دولت بدهد همچنین خبری نیست و این انجمن یک نهاد خیریه‌ای و مردمی بوده و باید وجوه دولتی در جای خود و با سازوکار خاص خود هزینه شود.

رئیس کل دادگستری خراسان‌جنوبی با اشاره به اینکه کمک به انجمن حمایت از زندانیان در واقع کمک به خانواده‌های خودمان بوده چون وقتی سرپرست خانواده‌ای به زندان می‌رود اگر این فرد نان آور خانواده‌ای باشد در حقیقت یک خانواده را بازداشت کرده‌ایم، یادآور شد: این موضوعات آسیب‌های اجتماعی بیشتری از جمله مسائل انحرافات اخلاقی، سرقت‌ها و بسیاری از مسائل دیگر را ایجاد می‌کند.

موحدی‌راد با بیان ابنکه در انجمن به دنبال این هستیم که خانواده زندانیان را کنترل کرده تا درگیر آسیب های اجتماعی نشوند، بیان داشت: اگر افرادی را به زندان وارد می سازیم چون چاره ای جز آن نداشته و میل و گرنه رغبتی به این امر نداریم.

وی افزود: در حال حاضر به جای زندان از پابند الکترونیک برای برخی از جرائم در سازمان زندان ها استفاده تا در محدوده مشخصی فعالیت کند و از طریق سامانه کنترل و قابل ردیابی و هر گونه خطایی قابل پیگیری است.

رئیس کل دادگستری خراسان‌‌جنوبی ادامه داد: همچنین مجازات‌های تعلیقی و آزادی مشروط نیز برای زندانیان در نظر گرفته می‌شود.

موحدی‌راد با اشاره به اینکه تا به امروز عفو مقام معظم رهبری در استان شامل حال  1240 نفر از زندانیان شده که هنوز در حال بررسی پرونده‌ها هستیم و این امر ادامه دارد.

وی یادآور شد: تعداد 794 نفر مجازاتشان تخفیف یافته و 446 نفر تا روز گذشته با عفو مقام معظم رهبری آزاد شدند.

رئیس کل دادگستری خراسان‌جنوبی با بیان اینکه این آزادی‌ها ربطی به زندانیان اغتشاشات نداشته است، اضافه کرد: در استان مردم فهیم و ولایت مداری داریم و تعدادی از پرونده‌های استان مربوط به اغتشاشات با عفو رهبری همه مشمول شدند به جز دو تا سه مورد که باقی مانده و مابقی مختومه شده است.

موحدی‌راد با اشاره به اینکه نگاه دستگاه قضا نگاه پدارانه و مهربانانه است، گفت‌: انجمن حمایت از زندانیان باید به دنبال تولید ثروت باشد.

وی خاطرنشان کرد: باید از تمام ظرفیت و توان انجمن استفاده شود.

انتهای پیام/۶۹۰۲۷

منبع: فارس
شناسه خبر: 1072997

مهمترین اخبار ایران و جهان: