نیوز سیتی!
23 اسفند 1401 - 01:06

ضرورت تسریع در تصویب طرح جامع شهری

همدان- معاون عمرانی استاندار همدان خواستار پاسخ هرچه سریعتر شورای شهر همدان نسبت به طرح جامع شهری شد و گفت: اعضای شورای شهر به این مهم پاسخ بدهند که چرا طرح جامع شهری در شورا مصوب نمی‌شود؟

به گزارش خبرنگار مهر، فرزاد تیموری شامگاه دوشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه طرح جامع شهری باید به تأیید شورای شهر همدان برسد، عنوان کرد: این طرح تا زمانی که به تأیید شورای شهر نرسد، اجرایی نمی‌شود.

وی با اشاره به اینکه تأخیر در تأیید طرح جامع شهری همدان و یا حتی رد آن موجب بلاتکلیفی وضعیت این طرح شده است، اظهار کرد: این وضعیت درحالی است که طی یک سال اخیر در جلسات متعددی مشکلات موضوع طرح جامع شهری مطرح و پیگیری‌هایی برای اصلاح آنها در پیش گرفته شده است به نوعی که با بررسی‌های صورت گرفته متوجه نقاط ضعف‌های طرح شده و بررسی‌ها و ایرادگیری‌های مربوطه طی بیش از ۵۰ جلسه در پیش گرفته شد.

معاون عمرانی استاندار همدان با تصریح بر اینکه چهل روز پیش طرح جامع شهری از طرف کمیته فنی کمیسیون ماده ۵ تأیید و قرار شد به شورای شهر ارسال شود و آنها نیز تأیید کنند اما این طرح پس از گذشت بیش از یک ماه هنوز هم در شورا مانده و متأسفانه نتوانستند نظری در این خصوص بدهند؛ از علت بروز این روند گلایه کرد.

تیموری با بیان اینکه گویا در جلسه روز گذشته هم مورد تأیید قرار نگرفته و به روز سه‌شنبه موکول شده است؛ افزود: مشکلات قبلی رفع شده و قابلیت تصویب دارد نماینده شهرداری و شورا هم در تمام جلسات کمیسیون فنی حضور داشتند و لزومی ندارد این طرح تأیید نشود.

وی خواستار ابراز اظهار نظر از سوی اعضای شورای شهر همدان در این زمینه شد و افزود: این روند در حالی است که برخی از اعضای شورای شهر همدان نیز در همین جلسات فنی حضور داشته‌اند و نظر داده‌اند اما حال همین افراد، طرح را تأیید نکرده‌اند!

معاون عمرانی استاندار همدان در پاسخ به خبرنگار مهر درخصوص اینکه گفته شده بود بدون تأیید شورای شهر می‌توان این طرح را تصویب کرد؛ پس چرا حال موضوع تغییر کرده است؟ گفت: یک ماه زمان کافی در تصویب آن از سوی شورای شهر گذشته و نهایتاً ما طرح جامع را امسال تصویب خواهیم کرد اما اینکه شورای شهر باید در این زمینه نظر بدهند، با توجهب ه حوزه اختیارات شورا از سوی دادستان همدان مطرح شده است.

تیموری یادآور شد: با تصویب طرح جامع شهری بحث تأمین زمین برای طرح نهضت ملی مسکن همدان مرتفع خواهد شد..

وی با اشاره به اینکه در خصوص نهضت ملی مسکن بالغ بر ۳۲ شهر و نیز مساکنی روستایی داریم که هر دوی آنها به صورت تجمیعی موضوع نهضت ملی مسکن را تشکیل می‌دهند، اضافه کرد: در حوزه مساکن روستایی مشکلی نداریم به نوعی که با اعطای تسهیلات، موضوع پیگیری و به انجام می‌رسد.

این مسئول با بیان اینکه از بین ۳۲ شهر همدان برای ۱۴ شهر زمین تأمین شده و مشکلی در این راستا وجود ندارد؛ خواستار پاسخ هرچه سریع‌تر شورای شهر همدان نسبت به طرح جامع شهری شد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1091509

مهمترین اخبار ایران و جهان: