نیوز سیتی!
22 اسفند 1401 - 17:36

درختی به نام شهید

امروز در گرامیداشت 22 اسفند روز شهید، درختانی به نام شهدا در گلزار شهدای بهشت محمدی سنندج غرس شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، سلام بر شما که از نفس افتادید تا ما از نفس نیفتیم، سلام بر شما که بر خاک افتادید تا ما به خاک نیفتیم، سلام بر شما که رفتید تا ما بمانیم و نماندید تا ما بمانیم، سلام بر تو ای شهید.

سلام بر شما که کلام عشق گفتید و طریق دوست پیمودید در آرزوی باران، در خون خود جاری شدید و دشت عطشناک حیات را طی کردید، تا سرخی عشق را در بهار شقایق وسعت دهید. سلام ای اهالی خون، ای بیدهای مجنون، فصل بی تلاطم، اکنون، مدیون شماست، چقدر زیستن برای خانواده و همرزمانتان بی.تبسمتان، دشوار است.

این واقعیت است که شما راه میانبر و راه ساده رسیدن به خدا را به ما نشان دادید و ستاره.ای در مسیر تاریک زندگی‌مان شدید تا راه را گم نکنیم.  

هر چند خاطرات مردم این دیار پر از تیر و ترکش و صدای خمپاره است، اما امروز کردستان با دیروزهایش بسیار تفاوت دارد اینجا امنیت پایدار و مردمی حاکم است، امنیتی که حاصل خون شهیدان این خطه است شهیدان گلگون‌کفنی که جویبار خون ریخته شده‌ آنها بر زمین هنوز خیس است!

اینجا کردستان است، قلب دفاع در برابر تجاوز دشمن، در روزهای آتش و خون از روزهای نخست پیروزی انقلاب تا آخرین روزهای جنگ، نه بهتر است بگوئیم اینجا قلب دفاع از انقلاب، از دیروز تا امروز است.

اینجا همه مسیح هستند، کردستان چمران‌های زیاد به خود دیده است، نمی‌‌توان تنها این لقب را به یک فرد اختصاص داد، کردستان سرزمین مجاهدت‌های خاموش و فداکاری‌های بزرگ است زیباترین گل‌واژه‌ای که رهبر انقلاب برای کردستان عنوان کردند.

دعوت به مهمانی لاله.ها

تقویم ورق خورد بار دیگر به 22 اسفند رسیدیم، روزی که به نام شهید مزین است و امروز به نام نامی‌تان در این گوشه شهر  بزمی به پا است آیینی که ما را دگر بار میهمان شهدا کرده است.

به نزدیک درب مسجد که می‌رسم وجودم پر می‌شود از آوای دلنشین و آسمانی قران که از بلنگوی مسجد پخش می‌شود. قطعه اول بهشت محمدی سنندج، اینجا هم شهدا اول خط هستند، شهدایی که خونشان را در راه دفاع از ارزش‌های اسلام و انقلاب فدا کرده‌اند، وارد قطعه شهدا می‌شوم.

نهال‌ها در ردیف‌های مختلفی از مزار شهدا آماده غرس هستند، مادری سن و سال‌دار در حالی که به سختی پایش را روی زمین می‌کشد با سبد سبزه و گلاب مسیر مزار فرزندش را طی می‌کند تا به کوی یار برسد نظرم را به خود جلب می‌کند.

اصرار ما برای گرفتن مصاحبه و شنیدن حرف‌های مادرانه‌اش بی‌نتیجه می‌ماند و به زور به گرفتن همان قطعه عکس راضی می‌شود.

شهسواری مدیرکل بنیاد شهید کردستان در این مراسم، اظهار کرد: انتقال فرهنگ ایثار و شهادت به نسل های آینده از مهمترین وظایف مسئولان است، برای حفظ دستاوردها و آثار و خاطرات آنها آنچه باید تاکنون انجام نشده است.

 در راستای ساماندهی گلزار شهدا، تکلیف شده است در سه سال گلزارهای شهدا برای همیشه ساماندهی شود و براین اساس این کار باید تا سال ۱۴۰۴ به سرانجام برسد.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران کردستان  افزود:  استان کردستان بیش از 5 هزار شهید انصار و 18 هزار شهید مهاجر را در مسیر دفاع از ارزش‌های انقلاب اسلامی فدا کرده است.

شهسواری با تاکید براینکه آحاد ملت ایران مدیون شهدا هستند، گفت: بنیاد شهید نماد استقامت ملت ایران است زنده نگهداشت یاد و خاطر شهدا گرامیداشت ارزش‌های بزرگ انقلاب است.

وی گفت: مراسم گل افشانی و نهالکاری در گلزار شهدا حرکتی فرهنگی در راستای ترویج و نهادینه کردن فرهنگ شهید و شهادت است.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران کردستان تصریح کرد: همه ما در قبال خون شهدا مسئول هستیم و باید با زنده نگهداشت یاد و خاطر آنان و حرکت در مسیر اهداف آنان مسئولیت خود را به خوبی انجام دهیم.

حجت الاسلام سیدمحمد سادات رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی کردستان نیز در این مراسم ضمن ادای احترام به ساحت آسمانی شهدا اظهار کرد: انقلاب اسلامی ایران موجی از بیداری را در سطح منطقه و جهان ایجاد کرد که توانست گفتمان جدیدی را در حیات سیاسی جهان به وجود آورد.

وی تصریح کرد: احیاء فرهنگ ایثار و شهادت از ویژگی‌های بارز انقلاب اسلامی ایران است.

رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی کردستان افزود: امام خمینی(ره) با بینش عمیق و اندیشه الهی خود نسلی را تربیت نمود که با بصیرت و درک صحیح و همچنین حرکت در صراط مستقیم، زمینه را برای تحقق نظامی الهی و مبتنی بر ارزش های اصیل اسلامی محقق ساختند و فرزندان جان بر کف خمینی کبیر، این نهال نوپای الهی را با خون پاک خود آبیاری نموده و به سرمشقی برای تمام آزادی خواهان جهان تبدیل شدند.

شهسواری با تاکید براینکه شهدا نیازی به این برنامه.ها ندارند، عنوان کرد: شهدا در مسیر حق گام نهادند و اگر  امروز جایگاهی داریم مدیون و مرهون خون شهدا هستیم.

وی تصریح کرد: شهیدان خون خود را در راه اسلام و انقلاب فدا کردند، شهدا در مسیر جهاد گام برداشته اند، راه جهاد تعطیل بردار نیست، همه ما باید با حرکت جهادی راه شهدا را استمرار ببخشیم.

رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی کردستان افزود:  شهدا از فرصت‌هایی که خداوند برایشان فراهم کرد به خوبی استفاده کرده و در فرصتکم دنیا، عمر خود را در اره کسب رضایت الهی صرف کردند.

انتهای پیام/2330/71

منبع: فارس
شناسه خبر: 1091009

مهمترین اخبار ایران و جهان: