نیوز سیتی!
20 اسفند 1401 - 11:44

زراعت چوب در مازندران جزو اولویت ها است

رامسر- سرپرست منابع طبیعی مازندران - نوشهر کاشت درخت و زراعت چوب را از اولویت های اساسی برای تامین نیاز چوبی صنایع در استان بیان کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، مهرداد خزایی صبح شنبه در جشن منابع طبیعی که در سالن همایش‌های تله کابین رامسر برگزار شد با بیان اینکه تولید گازکربنیک توسط جهان اهمیت ویژه ای دارد، گفت: طی ۵۰ سال گذشته دمای کره زمین دو درجه افزایش پیدا کرده که سبب گرم شدن کره زمین و کاهش باران و خشکسالی شده است.

وی افزود: ایران به دلیل اینکه صنایع پیشرفت همه جانبه ندارد در رده هشتم رده بندی قرار گرفت و به اقلیم آسیب زیادی رسانده می‌شود.

وی با بیان اینکه اگر نتوانیم به تعهدمان عمل کنیم صنایع تحریم خواهد شد، تصریح کرد: برای کاشت و غرس نهال اقدام کنیم زیرا از ۱۳ اقلیم دنیا ۱۱ اقلیم در ایران وجود دارد که جزو قابلیت‌های کشور ایران است‌.

خزایی گفت: صنایع در استان مازندران نسبت به تأمین مایحتاج اولیه ناتوان هستند و کاشت درخت و نهال کاری و زارعت چوب از اولویت‌های دولت است.

وی با اشاره به اینکه یکی از بزرگترین مواهب استان مازندران گردشگری و توریست است، افزود: رامسر دارای کمترین قاچاق چوب بوده که دلیل آن ایجاد اشتغال است.

سرپرست منابع طبیعی مازندران، نوشهر تصریح کرد: منابع طبیعی بزرگترین سرمایه کشور است و باید نسبت به کاشت و نگهداری درختان کوشا باشیم.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1085797

مهمترین اخبار ایران و جهان: