نیوز سیتی!
20 اسفند 1401 - 09:32

نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران جایگاه ویژه‌ای را برای بانوان قائل است

نماینده مردم استان زنجان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به جایگاه والای بانوان در ایران اسلامی گفت: نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران احترام و جایگاه ویژه‌ای را برای بانوان قائل است.

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، آیت الله محمد حاجی ابوالقاسم دولابی، مشاور رئیس جمهور و نماینده استان زنجان در مجلس خبرگان رهبری در مراسم اختتامیه لیگ پومسه بانوان استان زنجان جام ایراندخت با اشاره به حضور فعال بانوان در ورزش کشور و آمار تکواندوکاران خانم در استان زنجان از نگاه ویژه نظام جمهوری اسلامی ایران به این قشر تاثیرگذار گفت و اظهار داشت: طبق اعلام رئیس هیات تکواندو استان زنجان بالای 40 درصد تکواندوکاران را بانوان تشکیل می‌دهند که این خود موید تلاش حضور فعال خانم‌ها در ایران اسلامی است.

مشاور رئیس جمهور در امور روحانیت قبولی بانوان در کنکور و حضور در دانشگاه‌های کشور را یکی از افتخارات کشور دانست و تحصیل آنها در مراکز علمی را مایه مباهات قلمداد کرد.

وی با اشاره به جایگاه والای بانوان در ایران اسلامی گفت: نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران احترام و جایگاه ویژه‌ای را برای بانوان قائل است.

در این مراسم نماینده استان زنجان در مجلس خبرگان رهبری از نگار ملامددخانی از اساتید قهرمان‌ساز زنجان و سرمربی تیم ملی ناشنوان ایران حاضر در مسابقات المپیک ناشنوایان برزیل و مسابقات قهرمانی آسیای قرقیزستان که با 100 درصد نتیجه به کشور بازگشته بود تجلیل کرد.

لیگ پومسه بانوان استان زنجان با حضور 124 نفر در قالب 21 تیم در 5 هفته برگزار گردید که در پایان تیم گالری آهو مقام قهرمانی را کسب کرد و تیم آذرخش دوم شد و تیم هیات تکواندو ابهر به عنوان سومی رسید.

همچنین راحله نظری به عنوان بهترین مربی، مهری داداشی برترین داور، فاطمه صیدی سرپرست نمونه و مهدیا ورقائی فنی‌ترین بازیکن را به خود اختصاص دادند.

پایان پیام/73002

منبع: فارس
شناسه خبر: 1085497

مهمترین اخبار ایران و جهان: