نیوز سیتی!
15 اسفند 1401 - 13:31

میلیاردر سرشناس یهودی: «اسرائیل» به سمت فاجعه می‌رود

در ادامه تظاهرات ادامه‌دار علیه کابینه جدید و هشدارهای مقامات رژیم صهیونیستی، میلیاردر سرشناس یهودی هم هشدار داده که جامعه صهیونیستی به سمت فاجعه پیش می‌رود.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از مرکز اطلاع رسانی فلسطین، «مایکل بلومبرگ» میلیاردر سرشناس یهودی آمریکایی، کابینه کنونی رژیم صهیونیستی به نخست وزیری بنیامین نتانیاهو را به شدت مورد انتقاد قرار داد.

بلومبرگ در اظهاراتی که رادیو ارتش رژیم صهیونیستی آن را نقل کرده، تصریح کرد که " «اسرائیل» به سبب تغییرات در نظام قضایی که نتانیاهو به دنبال آن است، به سمت فاجعه پیش می‌رود و کابینه نتانیاهو روابط این رژیم با کشورهای جهان را مخدوش می‌کند و به امنیت و اقتصاد آن در منطقه ضربه وارد می‌کند.

شهردار سابق نیویورک اظهار داشت که امنیت تل آویو در گرو روابط با آمریکا است و حفظ این روابط تنها از طریق پایبندی به قانون از جمله برخورداری از یک دستگاه قضایی مستقل ممکن خواهد بود.

او همچنین تصریح کرد که اگر تل آویو به این مسائل پایبند نباشد، قطعاً با خطرات زیادی مواجه خواهد شد و این مسئله حتی بر چشم‌انداز راه حل مسالمت‌آمیز برای منازعه فلسطین نیز اثرگذار خواهد بود و آینده یهودیان را به خطر می‌اندازد.

روز گذشته نیز وبگاه آکسیوس به نقل از یک مقام آمریکایی گزارش داد: در جریان سفر قریب الوقوع «بتسلئیل اسموتریچ» وزیر دارایی اسرائیل به واشنگتن، هیچ مقام آمریکایی با وی دیدار نخواهد کرد.

بنابراین گزارش، وزارت خارجه آمریکا برای لغو ویزای ورود اسموتریچ به خاک این کشور تلاش کرده، اما تلاش‌هایش مثمر ثمر واقع نشده است. اسموتریچ از وزرای افراط گرای کابینه نتانیاهو، اخیراً در پی عملیات مقاومتی حواره که به هلاکت دو شهرک نشین صهیونیست منجر شد، خواستار محو شهرک حواره از روی زمین شده بود.

از زمان روی کارآمدن کابینه به شدت تندور نتانیاهو، روابط تل آویو و واشنگتن به شدت آسیب دیده و سطح مناسبات سیاسی دو طرف به میزان قابل توجهی کاهش یافته است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1076509

مهمترین اخبار ایران و جهان: