نیوز سیتی!
21 اسفند 1401 - 11:05

نظارت بر تردد برون شهری استان سمنان تشدید می‌شود

سمنان- مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان سمنان گفت: با هدف کاهش تصادفات رانندگی، طرح تشدید نظارت بر ترددهای برون شهری در سراسر استان اجرایی می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، احسان منصور کیایی صبح یکشنبه در یازدهمین جلسه کمیسیون ایمنی راه‌های استان سمنان به میزبانی اداره کل راهداری سمنان با بیان اینکه با هدف کاهش تصادفات رانندگی، طرح تشدید نظارت بر ترددهای برون شهری در سراسر استان اجرایی می‌شود، تاکید کرد: این طرح ویژه ایام نوروز است.

وی با بیان اینکه تمهیدات لازم برای کاهش تصادفات در سفرهای نوروزی اندیشیده شده است، افزود: با توجه به پراکندگی، وسعت، کویری بودن محورها و آمار بالای تصادفات استان می‌طلبد که از ظرفیت منظر آرایی مناسب در راه‌ها و کاهش استرس ناشی از سفر و افزایش تمرکز رانندگان استفاده شود که در این زمینه اقدامات لازم صورت گرفته است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان سمنان با بیان اینکه افزایش ماندگاری و مدت زمان استراحت رانندگان در دستور کار قرار دارد تا شاهد کاهش تصادفات جاده‌ای بر اثر خستگی و خواب آلودگی باشیم، ابراز کرد: اجرای برنامه‌های مختلف فرهنگی، هنری و مناسبتی در ایستگاه‌های بین راهی نوروزی در دستور کار قرار داشته و از هم اکنون نیز در استان آغاز شده است.

منصور کیایی بیان کرد: با هدف بالا بردن سطح ایمنی تردد در محورهای مواصلاتی استان، همزمان با سراسر کشور، طرح پویش همراهان سفر ایمن نوروز ۱۴۰۲ در استان سمنان نیز اجرا خواهد شد که می‌تواند در ترغیب کاربران جاده‌ای برای رفع خستگی ناشی از رانندگی طولانی مؤثر باشد.

وی افزود: در روزهای اخیر با برگزاری جلسات مشترک با دستگاه‌های مرتبط، برنامه‌ریزی و هماهنگی‌های خوبی برای طرح نوروزی انجام شده که امیدواریم با همراهی مسافران نوروزی، سفری ایمن و کم خطری برای هموطنان رقم بخورد.

به گزارش مهر، دو سوم تصادفات منجر به فوت استان سمنان از نوع واژگونی و بر اثر خستگی است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1087897

مهمترین اخبار ایران و جهان: