نیوز سیتی!
20 اسفند 1401 - 15:16

عشایر رکن اصلی تامین امنیت غذایی پایدار در کشور/حفظ اشتغال عشایر، خدمت بزرگ به اقتصاد است

معاون هماهنگ‌کننده قرارگاه مرکزی جهاد سازندگی و محرومیت‌زدایی سپاه با بیان اینکه عشایر در تأمین امنیت غذایی نقش مهمی دارند و ۳۵ درصد صنایع دستی کشور در دست عشایر کشور است، گفت: بخش عمده‌ای از گوشت و لبنیات کشور توسط عشایر تأمین می‌شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، همایش تجلیل از شبانان، گله داران و دامداران عشایر به همت بسیج سازندگی سپاه انصارالمهدی (عج) استان زنجان و با حضور سردار ضیاءالدین حزنی، معاون هماهنگ کننده قرارگاه سازندگی و محرومیت زدایی سپاه در سالن جلسات نور این استان برگزار شد.  

در این مراسم  سردار ضیاءالدین حزنی، معاون هماهنگ کننده قرارگاه سازندگی و محرومیت زدایی سپاه با اشاره به بیانات رهبر انقلاب مبنی بر اینکه عشایر جمهوری اسلامی ایران در هر نقطه ایران پاسدار دین و روحانیت و علاقمند به مبنای اسلامی هستند، اظهار کرد: عشایر از لحاظ فداکاری و شهامت جز بهترین افراد بوده و همیشه وفادار انقلاب اسلامی و ایران هستند.  

معاون هماهنگ‌کننده قرارگاه مرکزی جهاد سازندگی و محرومیت‌زدایی سپاه با بیان اینکه عشایر سربازان واقعی اقتصاد مقاومتی هستند، تصریح کرد: عشایر جزو وفادارترین افراد و پاسدار دین هستند.  

وی با اشاره به تاکیدات رهبر معظم انقلاب که مسوولان موظف به رسیدگی به امور عشایر هستند، افزود: عشایر در ۲۹ استان به جز کردستان و شهر تهران (که گله‌دار دارد، اما عشایر ندارد)، پراکنده هستند، افزود: فارس، کرمان، سیستان و بلوچستان بیشترین سهم و قزوین و قم کمترین سهم را از جمعیت عشایری کشور دارا هستند. 

۸ هزار و ۴۰۰ نفر از عشایر و گله داران در استان‌ها تقدیر شدند

سردار حزنی در ادامه با بیان این مطلب که  ما موفق شدیم در برخی استان‌های کشور از جمله زنجان این همایش را برگزار کنیم، اعلام کرد: ۸ هزار و ۴۰۰ نفر از عشایر و گله داران در استان‌ها تقدیر شدند.  

معاون هماهنگ‌کننده قرارگاه مرکزی جهاد سازندگی و محرومیت‌زدایی سپاه هدف از برگزاری همایش را بررسی مشکلات و مسائل قشر زحمتکش عشایری توسط مدیران و مسوولان عنوان کرد و افزود: عشایر رکن اصلی امنیت پایدار در کشور هستند.  

سردار حزنی با اشاره به اقتصاد مقاومتی در جامعه عشایری اضافه کرد: باید حرف‌های عشایر در سراسر کشور را گوش کرد و برگزاری این همایش‌ها باعث می‌شود حرف‌های عشایری شنیده شود. 

یکی از راه‌های اثبات کار آمدی نظام اسلامی توجه به عشایر است 

معاون هماهنگ‌کننده قرارگاه مرکزی جهاد سازندگی و محرومیت‌زدایی سپاه در ادامه یکی از راه‌های اثبات کارآمدی نظام اسلامی را توجه به عشایر دانست و خاطرنشان کرد: بزرگترین خدمت به اقتصاد کشور، حفظ اشتغال عشایر است چرا که بخش عمده‌ای از گوشت و لبنیات کشور توسط عشایر تأمین می‌شود. 

 به گفته معاون هماهنگ‌کننده قرارگاه مرکزی جهاد سازندگی و محرومیت‌زدایی سپاه، عشایر با داشتن ۳۰ درصد دام سبک، چهار درصد دام سنگین و داشتن ۷۵ هزار هکتار اراضی کشاورزی و ۲۰ هکتار باغ، نقش مهمی در تأمین مواد پروتئینی و غیره دارند.  

عشایر در تأمین امنیت غذایی نقش مهمی دارند

سردار حزنی ادامه داد: عشایر در تأمین امنیت غذایی نقش مهمی دارند و ۳۵ درصد صنایع دستی کشور هم در دست عشایر کشور است و باید به آن توجه شود.

حزنی با بیان این مطلب که عشایر ما سختکوش هستند، افزود: عشایر گوش به فرمان ولی فقیه زمان هستند.  

وی در پایان با بیان اینکه عشایر ذخایر انقلابند، یادآور شد: باید قدر این قشر زحمتکش و عزیز را دانست و در راستای رفع مشکلات آنان اهتمام ورزید‌. 

پایان پیام/۷۳۰۲۱

منبع: فارس
شناسه خبر: 1086397

مهمترین اخبار ایران و جهان: