نیوز سیتی!
08 اسفند 1401 - 17:32

پایداری نسبی جو تا ۳ روز آینده در مشهد پیش‌بینی می‌شود

مشهد ـ کارشناس هواشناسی خراسان رضوی گفت: طی سه روز آینده با توجه به پایداری نسبی جو در شهر مشهد مقدس در ساعاتی شاهد انباشت آلاینده‌ها خواهیم بود.

زهرا آهنگرزاده در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: طبق تحلیل نقشه‌ها و مدل‌های هواشناسی؛ بعدازظهر امروز تا اواخر وقت فردا با عبور امواجی ضعیف، برای برخی نقاط از جمله بخشهایی از جنوب و غرب استان، ارتفاعات مرکزی و بینالود، گاهی افزایش باد، افزایش ابرناکی و همچنین بارش‌هایی پراکنده به شکل رگبارپراکنده باران با احتمال رعدوبرق پیش‌بینی می‌شود.

کارشناس هواشناسی خراسان رضوی بیان کرد: ضمن اینکه در ۷۲ ساعت آینده تغییرات دمایی در استان قابل ملاحظه نیست و با توجه به پایداری نسبی جو در شهر مقدس مشهد، در ساعاتی شاهد انباشت آلاینده‌ها و کاهش کیفیت هوا خواهیم بود.

وی وضعیت جوی و کیفیت هوای شهرستان مشهد مقدس طی فردا دوشنبه را صاف تا قسمتی ابری، در برخی ساعات غبارآلود گاهی وزش باد پیش بینی کرد.

آهنگرزاده افزود: طی ۲۴ ساعت گذشته قوچان با کمینه دمای ۴- درجه سلسیوس سردترین و مه ولات و رشتخوار با بیشینه دمای ۱۹ درجه سلسیوس گرم‌ترین شهرستان‌های استان خراسان رضوی بوده‌اند. طی این مدت کمینه و بیشینه دمای شهرمشهد مقدس بین ۳ و ۱۷ درجه سلسیوس در نوسان بوده است. همچنین حداکثر سرعت وزش باد و بیشترین میزان بارندگی از ایستگاه هواشناسی بینالود (طرقبه و شاندیز) به ترتیب با ۴۰ کیلومتر برساعت و ۰.۵ میلی‌متر گزارش شده است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1061609

مهمترین اخبار ایران و جهان: