نیوز سیتی!
28 بهمن 1401 - 15:48

روابط ایران و چین راهبردی است/ پیام راهپیمایی میلیونی 22 بهمن حمایت از نظام و انقلاب بود

ائمه جمعه استان زنجان به حضور میلیونی و همراه با افزایش دو برابری در راهپیمایی چهل و چهارسالگی انقلاب و نظام اسلامی اشاره و تاکید کردند افزایش حضور مردم در برخی مناطق که شاهد اغتشاشات بود حامل پیام مردم ایران مبنی بر حمایت جانانه از نظام اسلامی با وجود بسیاری از مشکلات و دغدغه‌ها است.

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، ائمه جمعه استان زنجان به حضور میلیونی و همراه با افزایش دو برابری در راهپیمایی چهل و چهارسالگی انقلاب و نظام اسلامی اشاره و تاکید کردند افزایش حضور مردم در برخی مناطق که شاهد اغتشاشات بود حامل پیام مردم ایران مبنی بر حمایت جانانه از نظام اسلامی با وجود بسیاری از مشکلات و دغدغه‌ها است، آن‌ها همچنین سفر رئیس‌جمهور به چین را مهم و روابط دو کشور را راهبردی توصیف کردند.

امام جمعه آب‌بر در خطبه‌های نماز جمعه این شهر با تقدیر از حضور پرشور مردم به ویژه طارم در راهپیمایی 22 بهمن اظهار کرد: مردم در 22 بهمن امسال، حماسه دیگری خلق کرده و ثابت کردند که خنثی کننده توطئه‌های دشمنان بود و درواقع مردم ثابت کردند که پای انقلاب، نظام، استقلال و امنیت کشور ایستاده‌اند و حالا نوبت عمل مسؤولان فرارسیده است.

حجت‌الاسلام مهدی منصوری به بی‌آبرویی مدعیان حقوق بشر در حادثه روی داده در ترکیه و سوریه و تفاوت در عملکرد آن‌ها در کمک به دو کشور اشاره و تصریح کرد: دریغ کردن از کمک به سوریه خود بیانگر نوع نگرش آن‌ها به رویدادهای جهانی است، چرا که با وجود کمک‌های گسترده به ترکیه، تحریم‌ها مانع کمک به سوریه شده است.

همچنین حجت‌الاسلام حسین علی زاهدی‌پور، امام جمعه خرمدره به حضور میلیونی و همراه با افزایش دو برابری در راهپیمایی چهل و چهارسالگی انقلاب و نظام اسلامی اشاره کرد و افزود: افزایش حضور مردم در برخی مناطق که شاهد اغتشاشات بود حامل پیام مردم ایران مبنی بر حمایت جانانه از نظام اسلامی با وجود بسیاری از مشکلات و دغدغه‌ها است.

امام جمعه خرمدره ادامه داد: حضور میلیونی و با شکوه مردم در راهپیمایی چهل و چهارسالگی انقلاب و نظام اسلامی، در حالی انجام شد  که هیچ یک از انقلاب‌ها شاهد چنین رویداد مهم سالانه، آن‌ هم بعد از گذشت، چهل و چهار سال از پیروزی انقلاب نبوده‌اند.

امام جمعه خرمدره با بیان اینکه مردم به شهادت رهبر عزیز و قدردان انقلاب،‌ حق انقلاب را به جا آوردند و حالا نوبت مسؤولان است که نوکری خود را اثبات و مشکلات و موانع را از پیش پای مردم بردارند، افزود: از مسئولان انتظار می‌رود نسبت به رفع مشکلاتی از قبیل کنترل تورم و ... که مورد تأکید رهبر معظم انقلاب هم بود، اقدام کنند و البته همچنانکه باز رهبر عزیزمان فرمودند: این مشکلات علاج‌پذیر است.

حجت‌الاسلام زاهدی‌پور تاکید کرد: این راهپیمایی نشان داد که این نظام انقلابی قوی‌تر از گذشته در مسیر خود حرکت می‌کند و تلاش دشمن و هزینه‌های فراوانی که می‌کند، مؤید همین ادعاست و به تعبیر رهبری معظم انقلاب، اگر این نظام در مسیر قهقرا قرار گرفته بود، هیچ وقت دشمن این هزینه‌ها را انجام نمی‌داد.

 

سفر رئیس‌جمهور به چین راهبردی است

همچنین حجت‌الاسلام سید عمران حسینی‌نسب، امام جمعه سلطانیه در خطبه‌های این هفته با قدردانی از حضور کم نظیر مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن و با بیان اینکه راهپیمایی ۲۲ بهمن نماد شکست محاسباتی دشمن بود، گفت: دشمنان در اغتشاشات می‌خواستند مردم را از انقلاب که ۲۲ بهمن نماد آن است جدا کنند اما خون پاک شهدای امنیت و شهدای مظلوم شاهچراغ و ایذه و بصیرت مردم حماسه ۲۲ بهمن را خلق کرد.

امام جمعه سلطانیه با بیان اینکه راهپیمایی ۲۲ بهمن نشان داد دشمنان ملت ایران را نشناختند و با اینکه بارها از ملت ایران سیلی خورده‌اند اما باز دشمنی می‌کنند، افزود: دشمن در ۲۲ بهمن از ملت انقلابی و جوانان و نوجوانان دهه هشتادی و دهه نودی شکست خورد و تفاوت میدان و فضای مجازی را نشان داد و صدای ملت را به رخ دشمنان کشید.

حسینی‌نسب با اشاره به استیصال دشمنان در برابر انقلاب اسلامی گفت: دشمنان از یک طرف می‌گویند که انقلاب اسلامی به بن رسیده ولی میلیاردها دلار برای مقابله با آن هزینه می‌کنند و یا کشوری که از اغتشاشگران حمایت می‌کرد، سفیر جدیدش را معرفی و استوارنامه خود را به رئیس‌جمهور ایران تقدیم می‌کند!

امام جمعه سلطانیه با قدردانی از مردم استان و مردم همیشه در صحنه سلطانیه اعم از شهر و روستاها تصریح کرد: مردم نسبت به مسائل فرهنگی از جمله وضعیت حجاب و مسائل اقتصادی از جمله معیشت معترضند، اما به اصل نظام اسلامی پایبند هستند و راهپیمایی ۲۲ بهمن هم حمایت از نظام بود و مسؤولین باید با رفع مشکلات فرهنگی و اقتصادی از مردم تشکر عملی کنند.

وی با اشاره به سفر رئیس جمهور کشورمان به چین که به دعوت رئیس جمهور چین انجام شد، به تشریح اهمیت این سفر راهبردی پرداخت و گفت: چین شریک راهبردی ایران در حوزه‌های سیاسی، اقتصادی، فناوری و امنیتی است و هر دو کشور از سوی آمریکا و اروپا تحریم شده‌اند و این تحریم‌ها موجب شده است چین و ایران به دنبال سازوکارها و راهکار مشترک مناسبی برای مقابله با تحریم‌ها باشند.

امام جمعه سلطانیه با بیان اینکه این سفر پیامدهای مهمی برای منطقه و دو کشور ایران و چین به همراه خواهد داشت و آن اینکه فشارهای خارجی نمی‌تواند این مناسبات را تحت تأثیر قرار دهد و چین مناسبات خود با ایران را قربانی روابط غیر راهبردی با کشورهای دیگر نمی‌کند، ادامه داد: هر چند نزدیکی عربستان به چین صادقانه نیست و برای ایجاد شکاف بین روابط ایران چین است ولی هر کشوری حق دارد با دیگر کشورها روابط داشته باشد و چین نیز هر چند با ایران قرارداد ۲۵ ساله دارد ولی می‌تواند با دیگر کشورها هم روابط داشته باشد.

خطیب جمعه سلطانیه با بیان اینکه بعثت علاوه بر جنبه آفاقی یعنی نظام سازی و تشکیل حکومت، یک جنبه مهم انفسی و دورنی هم دارد و آن هم تزکیه و خودسازی است، گفت:  هدف اصلی بعثت تزکیه است و تزکیه تنها راه خوشبختی است. 

وی با بیان اینکه درد و مشکلات مردم برای پیامبر سخت بود و البته پیامبر اسلام نسبت به هدایت مردم هم دلسوز و نسبت به مؤمنان مهربان بود، افزود: خداوند متعال در سوره شمس به 11 چیز قسم می‌خورد و بعد می‌فرماید تنها راه رستگاری، تزکیه است.

حسینی‌نسب با اصلاح سخنان هفته قبل خود در مورد کمک‌های مردم شهرستان به زلزله زدگان شهرستان خوی گفت: مردم روستای ویر ۶۰۰ میلیون تومان به زلزله زدگان کمک کرده بودند که در خطبه نماز جمعه هفته قبل ۶۰ میلیون تومان اعلام شد که اصلاح می‌شود.

پایان پیام/73004

منبع: فارس
شناسه خبر: 1041953

مهمترین اخبار ایران و جهان: